Svarīgākā detaļa pļaujmašīnā ir tās asmens. Ja tas ir pareizi kopts un pietiekami ass, mauriņš tiek nopļauts kvalitatīvi un precīzi. Savukārt, pļaujot ar trulu asmeni, zāles stiebri tiek sabojāti (mauriņš pēc tam izskatās kā izbalējis, jo tiek izsista zaļā masa). Neass pļaušanas mehānisms arī noslogo dzinēju un rada lielāku degvielas patēriņu.
Kad asināt mauriņa pļaujmašīnas asmeni?
Ja mauriņš sāk izskatīties nelīdzens un izbalējis, zāle ir vienkārši nocirsta, nevis nopļauta. Tā ir pazīme, ka būtu pēdējais laiks uzasināt pļaujmašīnas asmeni vai pat to nomainīt. Arī lielāks degvielas patēriņš liecina par to, ka asmens jāuzasina.
Asināt vai mainīt asmeni?
Ja asmens ir neass, bet vēl ir saglabājis savu sākotnējo izmēru un formu, to var vienkārši uzasināt. Ja tev ir visi nepieciešamie instrumenti un esi pārliecināts par savām prasmēm, vari šo darbu paveikt paša spēkiem. Taču labāk tomēr ieteicams šo darbu uzticēt profesionāļiem, kuri laikus pamanīs arī radušos bojājumus un plaisas. Asmens asināšana aizņem pāris minūtes, un to var izdarīt vairumā tehnikas veikalu. Tur nazi arī nobalansēs, lai nav vibrācijas.
Ja asmens ir nolietojies gar malām vai ja tam ir atveres, neasini, bet nomaini to! Laika gaitā metāls nodilst, un asmens kļūst šaurāks. Tas ir pārāk trausls un asināšanas laikā var salūzt. Pieredzējuši profesionāļi pateiks, vai pietiek tikai ar asināšanu vai labāk asmeni nomainīt pret jaunu.
Citi ieteikumi apkopei
Ieteicams regulāri notīrīt un iesmērēt (ieeļļot) asmeni, lai saglabātu to teicamā stāvoklī un pagarinātu kalpošanas laiku. Jo vairāk ap asmeni uzkrājas augu atliekas un netīrumi, jo ātrāk tas paliek neass, un var rasties problēmas ar darba veikšanu. Ieteicams arī ieeļļot/iesmērēt pļaušanas mehānisma jeb "pannas" iekšpusi pie un ap asmeni. Tas noteikti pagarinās gan pļaušanas mehānisma, gan piedzenošo detaļu mūžu.