Oriģināli un spilgti interjeri nekad nepaliek nepamanīti, un to noteikti var attiecināt arī uz bankas ''Citadele'' jaunās filiāles interjera dizainu, kāds līdz šim finanšu un banku sektorā nav izmantots. Portāla TavaMāja.lv lasītājiem ir lieliska iespēja aplūkot šo interjeru, uzzināt, kā radusies ideja un kā tapis šis eksperimentālais dizains.

Arhitektes Ingas Stakiones-Līdakas galvenais izaicinājums un uzdevums bija filiālē savienot dažādus kontrastus – banku ar māju, tradicionālo ar tehnoloģisko, funkcionālo ar dekoratīvo, tāpēc darba process noteikti nav bijis no vieglākajiem, taču darba augļi ir bijuši tā vērti.

Netradicionālais koncepts

Bankas valdes locekle Santa Purgaile atklāj, ka bankām visā pasaulē šobrīd ir tendence mainīties un tas notiek divos dažādos virzienos. Viens no virzieniem ir izteikts modernisms ar tehnoloģijām, kur arvien vairāk darba notiek datorizēti un attālināti. Turpretī otrs virziens ir mājas sajūtas veidošana – banka ne tikai apmierina pamatvajadzību pēc pakalpojuma, bet arī rada sajūtu, ka esi gaidīts un jūties komfortabli.

Bankas pārstāve arī piezīmē, ka gan Amerikā, gan tepat tuvāk Eiropā, piemēram, Vācijā, ir sastapusies ar vairākiem labiem piemēriem, kur bankas mēģina radīt šo māju sajūtu savās filiālēs, tomēr tieši šāds koncepts iepriekš vēl nav redzēts. Arī Skanstes filiāles dizaina autore un arhitekte Stakione-Līdaka norāda, ka izpēte tika veikta, bet vēlamajai koncepcijai līdzīgs piemērs, kas būtu kā prototips, netika atrasts.

Dizaina autore norāda, ka interjera radīšana grūtības neradīja, bet process bijis ļoti interesants. Ir noteiktas drošības un dizaina vadlīniju prasības, kas bankā ir jāievēro, tomēr arhitekte ir gandarīta par bankas darbinieku uzticību un spēju nolikt pie malas ieradumus. Arhitekte atzīmē, ka šaubas procesa laikā radījis nevis dizains, bet tā funkcionalitāte, tāpēc tai tika pievērsta īpaša uzmanība un novērtēšanā iesaistīti arī bankas darbinieki.

"Bija īpašas tikšanās, kurās iesaistījām cilvēkus, kas atbild par klienu apkalpošanu. Ar viņiem analizējām plānojumu un neskaitāmas reizes pārrunājām reālo darbību. Galvenokārt šaubas bija par funkcionalitāti, pie kuras ļoti ilgi strādājām. Gribējām, lai ir solis citā virzienā nekā ierasts, bet neizpaliek ne drošība, ne funkcionalitāte. No dizaina viedokļa šaubas nebija, bet tas bija izaicinājums un katrs elements prasīja rūpīgu pārdomāšanu," stāsta arhitekte.

Kā drosmīgāko interjera risinājumu Purgaile atzīst trīs darba vietas, kuras var izmantot gan bankas darbinieks, gan klients, jo tradicionālās un ierastās bankas darbinieka un klienta vietas šajā filiālē neatradīsiet.

Zona, kur notiek klientu apkalpošana, ir iekārtota izteikti mājīgi un atgādina virtuvi. Klienti tiek cienāti ar kafiju un pie liela galda var saņemt nepieciešamās konsultācijas. Interjerā ir saglabāta tradicionālā bankas sarkanā krāsa, kas savienojas ar zilajiem toņiem. Tradicionālās interjera detaļas savijas ar mūsdienīgiem gaismas elementiem.

Vietējais dizains

Radot interjeru, arhitekte vēlējusies radīt reģionālas bankas sajūtu, tāpēc gandrīz visas mēbeles zīmētas un taisītas tepat Latvijā. Tā kā Latvijā iespējams piedzīvot četrus gadalaikus, tad arī šīs telpas rotā augu motīvs un pavasari vēstoši plaukstoši kociņi.

Stakione-Līdaka un Purgaile vienbalsīgi norāda, ka šī ir vietējā banka, tāpēc tas arī ir galvenais iemesls izmantot vietējos dizainerus, amatniekus un galdniekus. Ja ir vēlme radīt kaut ko Latvijai raksturīgu, tad jāstrādā ar saviem māksliniekiem, kuri arī vislabāk izjūt šeit dzīvojošos cilvēkus un tradīcijas.

Visus galdniecības izstrādājumus, kas ir birojā, radījis uzņēmums "Ēdelveiss". Klientu apkalpošanas daļā lielais koka galds ir tapis sadarbībā ar galdnieku Gintu Roni un mēbeļu ražošanas uzņēmumu "Medagas". Audumi mīkstajām mēbelēm tika speciāli austi un ņemti no uzņēmuma "Etnoteks". Ar lampu ražošanu palīdzēja uzņēmums "Crea", kurš tiek pārstāvēts arī citur pasaulē, kā arī Latvijas uzņēmums "LaLampa". Arī tapetes pēc arhitektes idejas taisīja mākslinieks Latvijā un drukāja uzņēmums "Tint".

Atsauksmes par interjeru

Bankas "Citadele" valdes locekle Purgaile stāsta, ka darbiniekiem jaunā vide ļoti patīk, jo fiziskās klientu apkalpošanas letes neesamība cilvēciski pietuvina klientam, viņš jūtas daudz iesaistītāks un šo sajūtu novērtē. Lielākā daļa klientu ir patīkami pārsteigti un priecājas par interesantajiem dizaina elementiem, piemēram, par zīmēto augu motīvu uz griestu tapetes un dzīvajiem plaukstošajiem kociņiem. Ir arī daļa konservatīvu klientu, kurus sākotnēji pārņem satraukums, jo ir pierasts bankas filiālē rīkoties tradicionāli. Kopumā klientiem patīk, ka mēs maināmies un gribam ienest arī reģionālās vērtības un elementus dizainā, norāda Purgaile.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!