čuguna radiators siltums apkure
Foto: Shutterstock
Aizdegušies dūmvadi, plīsušas apkures caurules, bojāta apkures katlu automātika – tie ir tikai daži no bojājumiem, ar ko apkures sezonas laikā saskaras mājokļu īpašnieki, kuri nav laikus sagatavojuši savas apkures sistēmas aktīvai lietošanai.

Apdrošināšanas sabiedrība ''BALTA'' (PZU grupa) norāda, ka tieši neapsaimniekota apkures sistēma rada būtiskus bojājumus aktīvajā apkures sezonā – no oktobra līdz aprīlim. Apdrošinātāja rīcībā esošā informācija liecina, ka bojājumi, kas radušies apkures sistēmas dēļ, parasti rada lielus zaudējumus mājokļa īpašniekam. 2015. gadā vidējā atlīdzība par šādiem bojājumiem bija 3 500 eiro par vienu gadījumu. Pērnā gada apkures sezonā lielākā atlīdzība bijusi 22 300 eiro, jo laikus, pirms apkures sezonas, netika veikta dūmvada pārbaude un konstatēti dūmvada bojājumi, kā rezultātā izcēlās ugunsgrēks.

"Izvērtējot pērnā gada apkures sezonas laikā notikušos negadījumus, liela daļa no tiem noteikti varētu tikt novērsti vai pat nebūtu notikuši, ja vien mājokļu īpašnieki būtu laikus parūpējušies par savu apkures sistēmu. Bieži vien neiztīrītu skursteņu dēļ aizdegas dūmvads, kā rezultātā mājoklī izceļas ugunsgrēks. Tāpat bieži bijuši gadījumi, kad apkures cauruļu vai sistēmas ventiļu plīsumu rezultātā tiek bojātas mājokļa sienas vai griesti. Pērn kādā no mājokļiem nav nostrādājusi apkures katla automātika, kā rezultātā sakarsušas apsildāmās grīdas un saplaisājušas flīzes. Lieki piebilst, ka mājokļa īpašniekam radās būtiski zaudējumi saistībā ne tikai ar apkures sistēmu, bet arī ar mājokļa interjeru," norāda Ainārs Puķe, ''BALTA'' Īpašuma apdrošināšanas atlīdzību pārvaldes vadītājs. Ņemot vērā pērno gadu pieredzi, Puķe uzsver, ka rudens pirmajos mēnešos ir būtiski sagatavoties apkures sezonai, lai, iestājoties aukstajam laikam, nerastos bīstami apkures sistēmas bojājumi, kas var radīt lielus zaudējumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!