Reizēm vasara mūs nelutina ar siltu laiciņu, esam pat piedzīvojuši "zaļo ziemu", kad Līgo vakarā bija aukstāks nekā iepriekšējos Ziemassvētkos un tā vien gribējās, lai mājoklī ieplūst siltums. Arī apkure dzīvokļos parasti tiek pieslēgta vien septembra izskaņā. Vai ir iespējams, ka siltums dzīvoklī netiek atslēgts arī vasarā? Vai apkure mājoklī var būt visu cauru gadu? Atbildi uz šo jautājumu raksta turpinājumā sniedz AS "Rīgas siltums" pārstāve Linda Rence.
"Jā, protams, šāda iespēja pastāv un to nodrošina savulaik izbūvētie individuālie siltummezgli, kas atrodas ēku pagrabos. Tajos uzstādītās iekārtas automātiski pieslēdz vai atslēdz apkuri pie noteiktām temperatūrām, kuras ieregulējis ēkas apsaimniekotājs. Par konkrētajiem temperatūru režīmiem apsaimniekotājiem jāvienojas ar dzīvokļu īpašniekiem," skaidro Rence.
Viņa uzsver, ka AS "Rīgas siltums" nekādā veidā neiejaucas procesos, kas ir apsaimniekotāja un dzīvokļu īpašnieku kompetencē. "Tāpat jāatgādina, ka AS "Rīgas siltums" neveic iekšējo siltumapgādes sistēmas apkalpi SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" apsaimniekošanā esošās mājās kopš 2018. gada. Par ēku pieslēgšanu/atslēgšanu apkurei, problēmām ar apkuri vai karsto ūdeni jāvēršas pie SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" vai PS "Siltumserviss Rīga"," tā uzņēmuma pārstāve.
Kā rīkoties, lai apkuri pieslēgtu ātrāk? "Ja dzīvokļu īpašnieki vēlās pieslēgt (vai atslēgt) apkuri mājai ātrāk nekā to ir ieplānojis mājas apsaimniekotājs, tad dzīvokļu īpašniekiem parasti par to ir jānobalso ar balsu skaitu 50% + 1," stāsta uzņēmuma pārstāve.
Cik daudzas ēkas apkuri neatslēdz pat vasarā?
Kā portālam "Māja&Dārzs" atklāj uzņēmuma pārstāve, parasti tie ir vairāki desmiti ēku. "Šogad mums ir informācija par 62 ēkām, no tām 23 ir dzīvojamās ēkas," tā Rence. "Kopumā atbalstām šādu sistēmu, jo tā ļauj klientiem ērti izmantot siltumu atbilstoši savām vēlmēm un maksātspējai. Turklāt tehnoloģiju un digitalizācijas ieviestie procesi ļauj to realizēt pavisam ērti."
Viņa atgādina, ka AS "Rīgas siltums" jebkurā gadījumā siltumenerģiju ražo augu gadu. "Vasarā tā lielākoties tiek izmantota karstajam ūdenim, savukārt apkures sezonā, slodze siltumavotos tiek paaugstināta, un piegādājam siltumenerģiju kā karstajam ūdenim, tā arī apkurei."
Kā atzīmē uzņēmuma pārstāve, siltuma uzskaite no AS "Rīgas siltums" puses ir absolūti digitalizēta – proti, siltummezglā atrodas siltumenerģijas uzskaites skaitītāji un to datu nolasīšanas ierīces, kas automātiski nolasa datus no skaitītāja un pārraida tos siltumapgādes uzņēmuma datu bāzē, tādējādi samazinot gan laiku datu savākšanai, gan izslēdzot cilvēkfaktora kļūdas, manuāli norakstot datus no skaitītāja. Tāpat viņa atgādina, ka AS "Rīgas siltums"uzskaita ēkā kopumā patērēto siltumenerģiju, izrakstot vienu kopēju rēķinu. Tālāk jau tā sadale par komunālajiem pakalpojumiem (apkuri un karsto ūdeni) dzīvokļu īpašniekiem, kas ir apsaimniekotāja kompetencē.
"Lai padarītu savu ikdienu ērtāku un maksāt tikai par savu patērēto siltumu mēs aicinām rīdziniekus izmantot AS "Rīgas siltums" jauno pakalpojumu – automātiskā datu nolasīšana – uzstādot ēkā visos dzīvokļos alokatorus, regulējot siltumpadevi, iespējams maksāt tikai par savu patērēto siltumu. Vairāk par pakalpojumu var lasīt šeit," informē Rence.