Foto: DELFI
Ūdens, elektrības un gāzes patēriņa skaitītāji ir visās mājās, bet vai zini, kurš ir atbildīgs par to tehnisko stāvokli? Cik bieži tie jāmaina, kādi ir to veidi, nemaz nerunājot par to, kurš ir ērtākais? Atbildes uz šiem un citiem jautājumiem raksta turpinājumā sniedz "Civinity Mājas" dzīvojamo ēku pārvaldīšanas nodaļas vadītājs Gatis Roze.

"Pirmkārt, jāatzīmē, ka par ūdens, elektrības un gāzes patēriņa skaitītāju derīgumu un tehnisko stāvokli ir atbildīgs dzīvokļa īpašnieks. Tāpēc tā ir paša īpašnieka atbildība, lai uzskaite tiktu veikta korekti, rādījumi nodoti laicīgi," tā Roze.

"Attiecībā uz gāzes un elektrības (ja tas ir AS "Sadales tīkls" komercuzskaites skaitītājs) skaitītājiem, pakalpojuma sniedzējs seko līdzi to darbības nodrošināšanai un skaitītāju pārbaudei atbilstoši Ministru kabineta (MK) noteikumiem Nr.664 "Noteikumi par metroloģiskajām prasībām ūdens patēriņa skaitītājiem". Savukārt par ūdens skaitītāju uzskaiti atbildīgs ir īpašnieks, arī tiem verifikācija jāveic atbilstoši MK noteikumiem – reizi četros gados," norāda "Civinity Mājas" pārstāvis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!