lidmašīna, airBaltic, stjuarte
Foto: DELFI

Stjuarte Keta Nesbita platformā "TikTok" divu minūšu garā video uzskaita piecas lietas, ko, viņasprāt, pasažieriem būtu jāpārtrauc darīt lidmašīnā.

Pirmais kaitinošais paradums, ko stjuarte Keta Nesbita piemin, ir vingrošana, staipīšanās vai pat jogas nodarbību rīkošana lidmašīnā. "Es saprotu, ka lidojumi var būt gari un dažreiz nepieciešams piecelties, izstaipīties, pastaigāties un izkustināt asinis," saka Nesbita. "Bet, ja jūs lidmašīnas aizmugurējā daļā rīkojat pilnvērtīgu fitnesa nodarbību vai ballīti vienatnē, tas ir par daudz."

Viņa uzsver, ka lidmašīnu ejas jau tā ir šauras, un apkalpojošais personāls cenšas veikt savus pienākumus, bet nereti tiek traucēts pasažieru jogas sesiju dēļ. "Tas nav tikai neērti; tas var arī apdraudēt drošību, īpaši, ja tiek gatavoti karsti ēdieni vai no krāsnīm izņemtas karstas paplātes," viņa piebilst.

@katnesbitt 5 things I wish passengers would stop doing on the airplane as a flight attendant✈️🌎 #flightattendant #cabincrew #flightattendantlife #cabincrewlife #flightcrew #traveltok #aviation #traveltips ♬ original sound - Kat Nesbitt

Otrais kaitinošais ir pasažieru paradums – novietot savus atkritumus uz dzērienu ratiņiem, kamēr apkalpotāji veic apkalpošanu. "Stjuarti zina, ka nekad nedrīkst jaukt tīrās lietas ar netīrajām," viņa uzsver. "Ja jūs liekat savus netīros atkritumus uz dzērienu ratiņiem, ar kuriem mēs cenšamies apkalpot simtiem cilvēku, tas ir ļoti riebīgi."

Nesbita atgādina, ka apkalpojošais personāls vienmēr piedāvā savākt atkritumus pēc ēdienu un dzērienu izdalīšanas, tāpēc šādu paradumu nevar attaisnot. Viņa aicina pasažierus būt pacietīgiem un uzglabāt savus atkritumus līdz brīdim, kad apkalpojošais personāls atgriežas ar atkritumu maisu. Tas ir vienkāršs veids, kā saglabāt higiēnu un respektēt stjuartu darbu.

Trešā problēma ir pasažieru rupjība pret stjuartēm, īpaši kavēšanās gadījumos. "Apsolu, ka mēs parasti esam vēl neapmierinātāki nekā jūs," uzsver Keta Nesbita. "Kavēšanās samazina mūsu iespējas laikus nokļūt mājās." Viņa arī paskaidro, ka stjuartes saņem algu tikai par laiku, kas pavadīts lidojumā, nevis tad, kad lidmašīna atrodas uz zemes.

Ceturtais kaitinošais ieradums ir nagu apgriešana lidmašīnā. Lai gan daudziem tas var šķist pārsteidzoši, Nesbita uzsver, ka šis ieradums ir "daudz izplatītāks, nekā jūs domājat." Viņa to raksturo vienkārši: "Tas ir pretīgi."

Piektais un pēdējais ieradums, kas kaitina stjuartes, ir pasažieru paradums gaidīt līdz brīdim, kad lidmašīna tuvojas vārtiem, lai pieceltos un izmantotu labierīcības. "Pirmkārt, tas ir ļoti bīstami – ne tikai jums pašiem, bet arī apkārtējiem pasažieriem," brīdina Keta Nesbita. Viņa arī atgādina, ka lidojumos stjuartes vienmēr apmēram 20–25 minūtes pirms nolaišanās paziņo, ka tā ir pēdējā iespēja apmeklēt tualeti, pirms lidmašīna nosēžas un tuvojas vārtiem.

Lai gan video šis punkts nebija iekļauts, komentāru sadaļā Nesbita piekrita, ka vēl viens populārs un kaitinošs ieradums ir apavu novilkšana lidmašīnā: "Jā! Lidmašīnās tas ir super izplatīti."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!