Mūs regulāri mēģina pārliecināt, ka nākotne ar mākslīgo intelektu nemaz nav tik slikta. Galu galā tas ir jaudīgs instruments, kas, pareizi izmantots, var sniegt ievērojamu labumu. Problēma slēpjas vien tajā, ka cilvēki, kas strādā ar mākslīgo intelektu (MI), ne vienmēr vēlas sniegt labumu visiem. Pareizāk sakot, viņi biežāk vēlas gūt labumu tikai sev, bet ne citiem.
Laikmetā, kad ceļojumu plānus un lēmumus lielā mērā ietekmē "Instagram" "rīli" un "TikTok" videoklipi, sociālos tīklus pārpludina simtiem un tūkstošiem virālu attēlu, kurus skatās miljoniem cilvēku un radījis – MI. Šīs "fotogrāfijas" attēlo neparasti skaistas vietas, kuru patiesībā dabā nemaz nav!
MI ģenerētie attēli kļūst aizvien ideālāki, pārvēršot ikdienišķas ainavas par hiperbolizētiem paradīzes nostūriem. Pludmales smiltis, kas baltākas par ziloņkaulu, vēl zilākas debesis, bet pilsētas ainas pārtapušas utopiskās vīzijās, kur nav ne ļaužu pūļu, ne arī kādu nepilnību.
Un cilvēki šiem attēliem tic.
Mākslīgā intelekta pasaciņas
Pērn februārī kāds "Facebook" lietotājs domubiedru grupā "Rick Steves' Europe" padalījās ar fotogrāfiju, kurā redzams nams Barselonā, kam raksturīga arhitekta Antonio Gaudi stilistika. Lietotājs lūdza pēc padoma, proti, viņš gribēja uzzināt, kur tieši šī ēka atrodama. "Brīnišķīgi!" komentāros atbildēja kāds cits sociālā tīkla lietotājs. "Iespaidīgi dekori," sprieda kāds cits. Nams ar izsmalcinātajām flīžu mozaīkām un kalto balkonu šķita redzēts, taču neviens nevarēja parādīt kartē tā atrašanās vietu.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv