Pēdējos gados ir pieaudzis nelielo ražotāju skaits, kuri savu saimniecību izrāda interesentiem. Tomēr ir nepieciešama attīstītāka infrastruktūra, lai šādas vietās būtu kur nolikt mašīnu, kur nopirkt šo produkciju vai paskatīties pašu ražotni caur stiklu, kā produkts tiek gatavots.
Ziemele skaidro, ka infrastruktūrai nepieciešamas finanses, kas mazam uzņēmējam trūkst. Tam līdzekļus varētu gūt jaunajā ES struktūrfondu periodā, sākot no 2015.gada. Vasaras beigās, rudenī, sāksies darbs pie Ministru Kabineta noteikumiem nākamajam plānošanas periodam.
Līdz šim gan ir bijusi problēma iedrošināt cilvēkus ņemt aizdevumu, jo 50% no summas ir jāapmaksā pašam. Tāpat krīzes laikā bankas nav bijušas ar mieru finansēt. Patlaban esot atkopušās gan bankas, gan uzņēmēji un kreditēšana notiekot diezgan labi.
Ziemele uzskata, ka jaunajā periodā interese pēc fondiem būs daudz lielāka. To pierādot situācija perioda beigās, kad atšķirībā no piesardzīgā sākuma faktiski nav pieticis naudas, lai apmierinātu visas intereses.
Tāpat jaunajiem ražotājiem ir svarīgi līdzsvarot, cik daudz tie ražo un cik daudz laika atvēl pircējiem - tūristiem -, kuriem ir nozīmīga loma mārketingā, norāda Ziemele.
Kā piemērus viņa min "Valmiermuižas alu", kas jau no paša sākuma ir orientējušies uz tiešo apmeklētāju. Tāpat "Lāču maize" arvien vairāk attīstot piedāvājumu, kas ir paredzēts pircējam uz vietas.
Jaunajiem uzņēmējiem nepieciešamas arī papildu mārketinga zinības, lai ļautu produktu izveidot līdz galam.
Asociācija "Lauku ceļotājs" patlaban apvieno aptuveni 350 biedru. Jau vairākus gadus asociācija ir atvērta ne tikai naktsmītnēm un ar to saistītiem biznesiem, bet jebkuram lauku uzņēmējam, kurš nodarbojas ar tūrismu laukos un uzņem apmeklētājus - to vidū ir ražotāji, amatnieki u.c. Asociācija izdevusi aptuveni 50 dažādu veidu ar tūrismu saistītus bukletus.