Vidzemes Tūrisma asociācija (VTA) skaidro, ka maršruts iezīmē simbolisko robežu starp Austrumiem un Rietumiem un to, kā Eiropa tika sadalīta aukstā kara laikā, atspoguļojot tajā unikālas vēstures liecības un šobrīd mazāk zināmus tūrisma apskates objektus.
"Eiro Velo 2013 Dzelzs priekškara maršruta" aizsākumi Latvijā rodami 2009.gadā. Eiropas parlamenta deputāts Mihaels Krāmers no Vācijas veloprojekta "Tour de LatEst" koordinatoru Raiti Sijātu aicināja uz konferenci Varšavā prezentēt jauno Igaunijas–Latvijas velomaršrutu. Redzot paveikto, Eiropas riteņbraucēju federācija aicināja VTA iesaistīties "Eiro Velo 13 Dzelzs priekškara maršruta" projektā.
Līdz 2012.gadam jaunais maršruts tika apzināts un arī noskaidrots, kāda ir pašreizējā infrastruktūra un kāds ir nepieciešamais finansējums maršruta attīstīšanai.
"EiroVelo 13" Vidzemes piekrastes posma marķēšana turpinājās līdz 2013.gada pavasarim. Pavisam uzstādītas vairāk nekā 600 velomarķējuma zīmes, 16 velonovietnes un 12 veloinformācijas stendi.
Aprīlī aizsācies nākamais Eiropas komisijas projekts - tā gaitā radīs jaunus tematiskos velotūrisma piedāvājumus jeb paketes. Projekts turpināsies līdz nākamā gada septembrim un tajā iesaistīti 14 partneri no deviņām valstīm. Galvenais no tiem ir Eiropas riteņbraucēju federācija no Beļģijas. Latviju projektā pārstāv Tūrisma attīstības valsts aģentūra un VTA. Projekta kopējais budžets ir 330 000 eiro, 75 % no summas līdzfinansē Eiropas Savienība.