Gadskārtējā "Tūrisma forumā" 21. novembrī tika nosaukti trīs šīgada labākie jaunie tūrisma produkti Latvijā. Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) izveidotā vērtēšanas komisija par tādiem atzinusi: Gulbenes pilsētas ekskursiju "Atklāj un iepazīsti Gulbeni!", Akciju "Garšas tūre Jelgavā" un Ventspils Piedzīvojumu parka jauno atrakciju zonu.
Par entuziasmu vēsturiskā mantojuma saglabāšanā, uz tā pamata radot tūrisma produktu, veicināšanas balva piešķirta Ārlavas bānītim amatnieku sētā "Kauliņi", bet par aizrautību, ar kādu strādā domubiedri Karostas teritorijā, izveidojot atpūtas vietu, veicināšanas balva pasniegta Atpūtas un kabeļa veikborda parkam.
Ar visiem šī gada konkursa "Veiksmīgākais jaunais tūrisma produkts" finālistu piedāvājumiem un apskates objektiem var iepazīties šeit.
Komisijas locekle TAVA tūrisma produktu attīstības vecākā speciāliste Inese Šīrava atzīst: "Lai radītu labu tūrisma produktu, ir jāapvieno spēki un piedāvājums jāveido daudzveidīgs. Šogad redzējām, ka Gulbene un Jelgava ir atradušas interesantu veidu, kā, iesaistot vietējos uzņēmējus un apskates objektus, viesus iepazīstināt ar savu pilsētu. Savukārt Ventspils Piedzīvojumu parks ir labs paraugs tam, kā, neatlaidīgi gadu no gada papildinot pakalpojumu klāstu, var izveidot visai ģimenei piemērotu aktīvās atpūtas vietu. Kaut gan konkursam pieteiktie tūrisma produkti ir jauni, tie jau iemantojuši tūristu atzinību."
Gan klātienē, gan neklātienē kopumā tika novērtēti 10 tūrisma produkti no trim Latvijas novadiem – Kurzemes, Vidzemes un Zemgales. Pēc spožā starta pagājušajā gadā, kad uzvarētāju vidū bija "Marka Rotko mākslas centrs" Daugavpilī, šogad latgalieši konkursam nebija pieteikušies.
Konkursa dalībnieku vērtēšanā bija aicināti piedalīties arī interesenti TAVA interneta vietnē www.tava.gov.lv. Viedokli izteica vairāk nekā divi tūkstoši aptaujas dalībnieku. Pārliecinoša balsojuma līdere bija Gulbenes pilsētas ekskursija, kas saņēma vairāk nekā pusi balsu.
Konkurss notika trešo gadu pēc kārtas. Šogad pirmo reizi tajā varēja iesniegt aktīvā tūrisma produktus, un atsaucība bija liela – četri pieteikumi. Divi tūrisma produkti aicināja doties gastronomiskās tūrēs, sasaucoties ar aktuālo tendenci tūrisma piedāvājumā pasaulē – raisīt cilvēkos miera un laimes sajūtu. Savukārt šai reizē atšķirībā no citiem gadiem bija iesniegts tikai viens, toties spilgts veselības tūrisma produkts.
Uzvarētāji balvā saņēma pieredzes apmaiņas braucienu divām personām uz kādu no Latvijas tūrisma mārketinga stratēģijā minētajām prioritārajām mērķa tirgus valstīm. Veiksmīgāko tūrisma produktu izveidotāji pagājušajā gadā iepazinās ar kolēģu pieredzi Vācijā, bet 2012. gadā uzvarētājiem tika dāvāts brauciens uz Somiju.