Foto: Shutterstock

Sociālie mediji jau pāris gadus ir kļuvuši par tūrisma biznesu neatņemamu sastāvdaļu, jo tā ir vide, kur bizness dzīvo līdzās klientiem. Spilgts piemērs tam ir pirms pāris gadiem publicētais aviokompānijas Virgin dibinātāja Ričarda Brensona aprīļa joks Twitter, solot lidojumu no Londonas uz Skotiju stikla lidmašīnā. Šis 1. aprīļa joks īsā laikā ieguva milzu popularitāti – kopējais sasniegtās auditorijas apjoms bija krietni virs trim miljoniem, turklāt, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, aviolīnijas pārdošanas rādītāji pieauga teju sešas reizes, stāsta Latvia Tours direktore Ieva Keiša.

Šis sociālo mediju veiksmes stāsts ir raisījis pastiprinātu interesi par piedāvājumu publicēšanu sociālajos tīklos, speciāli izveidotās grupās vai uzņēmumu profilos. Tādā veidā tiek sasniegts liels lietotāju loks un radīts spēcīgs buzz efekts konkrētajā vietnē. Ņemot vērā, ka pieaug pakalpojumu sniedzēju skaits, kas veicina zemākas cenas biļetēm, pieaug gan krāpnieku, gan nekvalitatīvu piedāvājumu skaits.

Ļoti bieži internetā var lasīt, ka cilvēks iegādājies kuponu piedāvājumu par lielisku cenu, taču izrādās, ka, nonākot galamērķī, vai ceļojuma formēšanas procesā, viņam nākas papildus piemaksāt, kā rezultātā lētais ceļojums vairs nav tik lēts. "Tāpēc, iegādājoties biļetes interneta vidē vai sociālajos tīklos, esiet uzmanīgi," Keiša aicina ceļotājus pievērst uzmanību internetā publicētajiem piedāvājumiem.

Izpētiet galamērķa sezonu

Foto: Publicitātes foto

Slēdziet līgumu

Foto: morgueFile

Lai būtu droši, ka saņemsiet pakalpojumu, par kuru samaksāts, pārliecinieties, ka jums tiek sniegti visi nepieciešamie dokumenti. Kā arī jāpārliecinās, kādi ir iegādes nosacījumi, jo, iegādājoties ceļojumu, nepieciešams slēgt tūrisma brauciena līgumu, kurā uzrādīti visi iekļautie pakalpojumi, un pirms ceļojuma tiek izsniegtas aviobiļetes jeb vaučeri, kas apstiprina to, ka tūrists dodas ceļojumā - ar kādu aviokompāniju, kādā viesnīcā apmetas u.tml. 

Ja tās ir aviobiļetes - jābūt rezervācijas numuram vai apstiprinājumam, kas pierāda, ka biļetes ir iegādātas.

Aviobiļešu rezervācijas iespējams pārbaudīt arī portālā: checkmytrip.com

Plānojot ceļojumu, ņemiet vērā dienas, kad izlidot

Foto: Reuters/Scanpix

Lētākās biļetes lidojumiem ivar iegādāties, lidojot otrdienā, ceturtdienā un sestdienā.

Tāpat lētākas būs tās biļetes, kas paredzētas lidojumiem, kad vairums cilvēku nevēlas lidot – agrie rīta reisi un vēlākie vakara reisi.

Noteikti iepazīsties ar cenām lidostās, kuras atrodas tuvumā. Nereti ir situācija, ka, ziedojot divu stundu braucienu ar auto uz citu netālu esošu lidostu, kopā ceļojuma izmaksas samazinās.

Neatlieciet visu uz pēdējo brīdi

Foto: PantherMedia/Scanpix

Izvēlieties lidot ar pārsēšanos

Foto: DELFI Репортер

Tiešie reisi ne tikai ir ērtākie, bet arī – dārgākie. Šajā gadījumā, izvēloties lidot ar pārsēšanos, visbiežāk varēsi ietaupīt naudu. 

Kā arī vienvirziena maršruts visbiežāk būs neizdevīgāks, nekā maršruts turp un atpakaļ.

Ņemiet vērā, ka aviolīniju rezervāciju sistēmām ir ieprogrammēts triks, kas strādā sekojoši – vairākas vienā reizē iegādātas biļetes maksās konkrētu cenu. Piemērs – viena biļete maksā 100 eiro, savukārt nākamā pasažiera biļete – 200 eiro un sistēma automātiski piešķirs cenu par abām aviobiļetēm – 400 eiro, un tieši šī iemesla dēļ vērts pārbaudīt, vai cena vienai un divām personām nav būtiski atšķirīga.

Pievērsiet uzmanību no kā iegādājaties biļeti

Foto: Shutterstock

Reizēm, ieraugot lielisku piedāvājumu internetā, cilvēks ir pārņemts ar ietaupīto naudu un palaiž garām būtiskas lietas, piemēram, iespējamu krāpšanu. Tāpēc iesaku pirkt tikai tās aviobiļetes, kuru izrakstošajām aģentūrām uz mājaslapas ir mazs IATA logo. Tā ir Starptautiskā Gaisa transporta asociācija, kas pārstāv aviolīnijas visā pasaulē. Šis logo apliecina, ka aģentūra ir starptautiski sertificēta un apdrošināta, tātad droša pirkuma veikšanai, skaidro Keiša.

Arī tad, ja esat nolēmuši izdevīgāko piedāvājumu meklēt dažādās sociālo tīklu domubiedru grupās, vērts izvēlēties tūrisma aģentūru publicētus piedāvājumus. Ir gadījumi, kad tūristi dažādu apsvēru dēļ sevis izvēlētajā ceļojumā netiek un, lai nepazaudētu naudu, piedāvā savas biļetes pārdot. Taču nereti viņi nav iepazinušies ar noteikumiem, ko paredz ceļojuma rīkotājs - vai iespējama vārda maiņa, vai ceļojuma cena nemainās no tā, ja rezervācijā tiek veiktas izmaiņas u.tml. Ar pliku goda vārdu var nepietikt - klientam jābūt drošam, par ko tiek maksāta nauda. Tādēļ, pirms maksājat privātpersonai – pārliecinieties par noteikto kārtību, kādā konkrētais ceļojuma rīkotājs veic izmaiņas rezervācijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!