Divas ainavas
Visticamāk, Honkongas apmeklējums sāksies ar ierašanos Kovlūnā. Tā ir pilsētas ziemeļu daļa, no kuras piekrastes paveras skats uz pašu Honkongas salu. Pareizo skatu punktu nebūs grūti atrast - vienkārši jāmeklē "Avenue of stars" - zvaigžņu aleja, kurā pirmais darbs, protams, būs uzņemt pašiņu pie Brūsa Lī skulptūras. Pēc tam vienkārši jāpaceļ acis un jābauda Viktorijas līča otrā pusē esošā Honkongas panorāma. Noteikti to gribēsies arī nobildēt - ar to problēmu nebūs, jo pat tie fotogrāfi, kas bruņojušies ar statīviem, noteikti atradīs brīvu vietu. Vienīgais, kas var traucēt lielisko skatu, ir migla vai smogs, kas uz Honkongu atceļo no turpat blakus esošās Ķīnas rūpnieciskās galvaspilsētas Šenžeņas.
Visiespaidīgāk šī Honkongas ainava izskatīsies ap saulrieta laiku, kad viena pēc otras tiks ieslēgtas neskaitāmās neona izkārtnes, kas izgaismo ne tikai ēku fasādes, bet arī Viktorijas līča ūdeņus. Noturēties pret bildēšanu būs neiespējami, taču svarīgi neaizmirst vienkārši baudīt šo skatu ar acīm.
Padoms fotogrāfiem - košos neona nakts skatus uzņemt, vēl pirms ir iestājusies pilnīga tumsa. Tādējādi košās izkārtnes netiks pārgaismotas.
Otrā ainava, kas noteikti jāredz, ir tieši pretējs skats - uz Kovlūnas pusi. Taču šoreiz jau no augšas - no Viktorijas virsotnes. Lai tur nokļūtu, jāmeklē centrālā stacija, no kuras kalnu tramvajiņš uzvedīs tieši virsotnē. Ieskaitot drūzmēšanos stacijā, šis ceļš aizņems apmēram stundu, bet noteikti būs tā vērts. Pērkot tramvaja biļeti, ieteicams izvēlēties dārgāko opciju - par apmēram desmit eiro - tā ir turp-atpakaļ biļete, kas iekļauj arī skatu laukuma apmeklējumu. Un tas ir tieši tas, kas vajadzīgs. Precīzāk - jāmeklē terase 428, no kuras paveras labākais skats uz Honkongas salu un Kovlūnu.
Skatu laukums ir ļoti populārs tāpēc piekļūšanu labākajai vietai pie terases malas var nākties pagaidīt. Galvenais, būt pacietīgam. Un nebaidīties no augstuma, jo, kā jau liecina nosaukums, terase atrodas 428 metrus virs jūras līmeņa.
Skats no terases ir garā ceļa un drūzmēšanās vērts. Bezgalīgās trīsdesmitstāvu dzīvokļu mājas, gigantiskie debesskrāpji, milzīgā osta un neskaitāmie kuģi Viktorijas līcī. Vakarā, protams, tas viss mirdz neona gaismās, kas ainai piešķir sirreālu noskaņu.
Arī šeit ieteikums pakavēties ilgāk un baudīt ainavu arī ar acīm, nevis tikai caur viedtālruņa fotokameras ekrānu.
Padoms fotogrāfiem, kas plāno ilgāku fotosesiju - ieeja terasē ir vienreizēja un, izejot no tās, atpakaļ iekļūt nevarēs bez jaunas biļetes. Tualetes pauzes ir strikti ierobežotas līdz 15 minūtēm.
Divas laivas
Honkongas vēsture (un tagadne) nav iedomājama bez kuģošanas un zvejniekiem, tāpēc noteikti jāizmanto iespēja to apskatīt no ūdens. Turklāt divreiz.
Vispirms jādodas uz Aberdīnu, kur atrodams pasaulē lielākais peldošais restorāns un kur meklējamas Honkongas saknes - zvejnieku ciematiņš, arī uz ūdens. Lai tos apskatītu, jāmeklē Sampan laiviņas. Atrast nebūs grūti - atliek vien uzturēties krastmalā un, visticamāk, pāris laiviņas jau pašas tuvosies. Viens pusstundas brauciens maksās ap astoņiem eiro.
Nelielā koka laiva vispirms aizvizinās uz peldošo restorānu Jumbo, kas vairāk atgādina peldošu sešstāvu māju kvartālu. Pēc tam, ar apbrīnojamu izveicību, laiviņa lavierēs starp citām laivām un peldošajām mājām Aberdīnas zvejnieku ciematiņā. Šeit nebūs viegli atšķirt laivas, kas ir noenkurotas uz mūžīgiem laikiem, un tās, kas tikko atgriezušās no zvejas. Uz daudzām varēs saskatīt zvejniekus, mājdzīvniekus un pat veselas ģimenes. Spēj tik grozīt galvu un spaidīt fotoaparāta pogu! Brauciena pusstunda paies ātrāk, kā gribētos, taču iespaidu būs pilna galva. Ja laiks atļauj, var arī pastaigāties pa Aberdīnas promenādi un mēģināt atsaukt atmiņā visas redzētās Brūsa Lī un Džekija Čana filmas, kurās brašuļi skrējuši un lēkuši pār šīm laiviņām.
Otrs izbrauciens uz ūdens būs krietni relaksējošāks - ar skatiem uz moderno Honkongu. Aqualuna kuģītis izvizinās pusstundu-stundu ilgā braucienā pa Viktorijas līci starp Kovlūnu un Honkongas salu. Atkarībā no izvēlētā laika un maršruta biļetes cena būs sākot no 15 eiro. Nav īpaši lēti, taču skati un relaksējošā atmosfēra ir katra eiro vērta. Īpaši ieteicams izbraukt pievakarē, kad kājas jau nogurušas un gribas mazliet atvilkt elpu. Uz kuģīša darbojas restorāns.
Ja izvēlētajā laikā būs daudz braukt gribētāju, ieteicams mēģināt tikt pirmajam uz klāja un ieņemt vietu kādā dīvānā laivas otrajā stāvā.
Jau pēc pirmajām minūtēm būs skaidrs, ka Aqualuna ir pareizā izvēle. Viļņu šūpošana, siltais vējš, relaksējoša mūzika un kolosālās Honkongas ainavas visapkārt. Ja brauciens būs vakara pusē, maršruta atpakaļceļā varēs novērot zeltaino saulrietu, kas laužas caur milzīgajiem debesskrāpjiem. Šajā brīdī pilnībā būs aizmirsies nogurdinošais lidojums un Honkongas apmeklējums šķitīs garā ceļa un iztērētās naudas vērts.
Ko vēl var paspēt apskatīt vienā dienā
Lai Honkongu pa īstam izbaudītu, tajā jāpavada vismaz nedēļa. Tomēr, ja pieejama tikai viena diena (kā tas bija man) un iepriekš minētās lietas jau izbaudītas, bet laiks vēl atļauj, var mēģināt maršrutā iekļaut vēl pāris apskates objektus:
Nathan road - galvenā iela Kovlūnas pusē. Vērts apskatīt, lai sajustu, kā vienotā ritmā plūst astoņu miljonu honkongiešu dzīves.
Mong Kok tirgus - šeit ir viss, ko var vēlēties gan "fūdists", gan fotogrāfs. Koši, krāšņi un neredzēti augļi un dārzeņi, biedējoši gaļas izcirtēju stendi un visam pa vidu neskaitāmu cilvēku pūļi. Mongkoka ir pasaulē blīvāk apdzīvotā vieta.
Temple street nakts tirgus - šeit var nopirkt visu mājās vešanai. Suvenīrus, elektroiekārtas un citus labumus, ar ko piestūķēt čemodānus.
Pottinger Street Costume Market - tērpu tirgus, kurā varēs atrast visu masku ballēm, helovīniem un jebkuram citam krāšņam dzīves gadījumam.
Pottinger Street - neskaitāmu pakāpienu iela kalnā. Patiks sportistiem un fotogrāfiem.
Dim sum - tvaicētie pelmenīši un visi citi ielas malas ēstuvju labumi lieti noderēs visā dienas garumā.
Kā nokļūt Honkongā
Nokļūšanas Honkongā nav sarežģīta, bet ir visai nogurdinoša. Lidojums pa tiešo no Rīgas nav iespējams, tāpēc būs jāizvēlas, vai lidot ar Aeroflot caur Maskavu, vai kādu citu aviosabiedrību, bet jau caur kādu Eiropas lidostu, kas kopējo ceļošanas laiku paildzinās vēl par pāris stundām.