Tuvojas svētku brīvdienas un, kā rāda aptaujas, vismaz katrs desmitais Latvijas iedzīvotājs tās pavadīs ārzemēs. Tā kā šis būs saspringts laiks tūrisma nozarē visā pasaulē, jau tagad var paredzēt, ka daudzi lidojumi kavēsies, un šādos gadījumos pasažieriem ir jāzina savas tiesības – par aizkavētiem lidojumiem, nokavētiem savienotajiem reisiem vai atceltiem ceļojumiem pienākas kompensācija vairāku simtu eiro apmērā. Turismagids.lv lasītāja atradusi un pārbaudījusi veidu, kā to izdarīt pavisam viegli, pat, ja aviokompānija atsakās maksāt.
Lai arī parasti aviokompānijas izpilda šo Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (EK) Nr. 261/2004 prasību, nereti, strīdīgākos gadījumos, pēc pasažieru individuāla lūguma kompensācijas tomēr netiek izmaksātas. Diemžēl šādi rīkojusies arī Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic", pastāstīja Turismagids.lv lasītāja Jana.
Viņa ar ģimeni un draugiem šovasar devās uz Bulgāriju, izmantojot "airBaltic" pērn atklāto lidojumu uz Burgasu. Kad pienāca laiks doties atpakaļ uz Rīgu, visi vakarā ieradušies lidostā, bet bijuši nepatīkami pārsteigti, jo lidojums tehnisku iemeslu dēļ kavējās. Jāpiebilst, ka Jana šajā laikā gaidīja mazuli, turklāt ceļotāju grupā bija arī mazi bērni, kas sagādāja papildu neērtības un problēmas, ilgi uzturoties lidostā.