Siguldas rudens 1957. gadā un 1968. gadā - 4

Mūsdienās brauciens vagoniņā ilgst aptuveni septiņas minūtes un no tā var nolūkoties, iespējams, skaistākajā ainavā Latvijā – pie kājām ir Turaidas pils, Gaujas gleznainā senleja, klintis, Bobsleja trase un meži kilometriem tālu. Teikt, ka vagoniņš brauc virs koku galotnēm, ir visai pieticīgi, jo tā augstums sasniedz pat iespaidīgus 45 metrus, rakstīts vagoniņa mājaslapā. Šajās dienās Siguldā tiek atklāts jaunais trošu brauciens "Zērglis", kas šos skatus ļauj izbaudīt lielākā ātrumā un bez vagoniņa (vairāk lasiet šeit), bet "TurismaGids" sadarbībā ar Latvijas Valsts kinofotofonodokumentu arhīvu piedāvā atskatu vēsturē – kā tapis un izskatījies šie iecienītais tūrisma objekts Siguldā.

Sigulda un Turaida jau izsenis bijusi viena no romantiskākajām vietām Latvijā. Izrādās, arī vagoniņa stāsts ir mīlestības pilns. Ideja par trošu ceļu ar vagoniņu radusies siguldietim Aivaram Janelsītim, teikts Siguldas novada tūrisma mājaslapā. Tie bijuši pēckara gadi, kad tilts pār Gauju vēl nav bijis atjaunots, kad Aivars sēdējis Gaujas kreisajā krastā, Siguldas pusē, un domājis, kaut varētu ātri, gluži kā putns pārlaisties pāri Gaujai un biezajiem mežiem uz Krimuldu, kur sanatorijā par medmāsiņu strādājusi viņa mīļotā Genoveva. Dažus gadus vēlāk, kad Aivars ar Genovevu jau bija precējušies, kādā žurnālā publicēts raksts par pasažieru trošu ceļiem Gruzijas kalnu pilsētā Čiatūrā. Aivars tolaik strādājis par Rīgas rajona izpildu komitejas Komunālās saimniecības nodaļas vadītāju un nolēmis, ka šo ideju vajadzētu tomēr beidzot īstenot arī Latvijā, tāpēc sarakstījies ar gruzīnu inženieri un trošu ceļu autoru Georgiju Panculaju. Sagatavots pat projekts trošu ceļa izbūvei pār Gaujas senleju, kas jau iesniegts ierēdņiem apstiprināšanai, kad uz Siguldas 750 gadu jubileju viesos ieradusies gruzīnu delegācija, un gruzīni augstsirdīgi paziņojuši, ka dāvinās Siguldai tehnisko projektu un iekārtas, lai vagoniņš varētu tapt. Nu vairs nevarējuši atkāpties, un ideja tika īstenota, lai arī ne bez aizķeršanās – darbā pagāja gandrīz 10 gadi. Trošu ceļa mehānisms ticis izgatavots Ļeņingradā, Krievijā, bet slavenais vagoniņš, kurā vienlaikus varēja atrasties 22 cilvēki – Rīgas Vagonu rūpnīcā, teikts "Tourism.sigulda".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!