Šīs laivas, ar kurām vietējie bieži pārvietojas pa Vjetnamas ūdeņiem, izskatās pēc groza – tās ir apaļas un var atgādināt arī pāršķeltu kokosrieksta čaulu. Lai gan varētu šķist, ka šādi grozi izveidoti tāpēc, lai tūristiem būtu papildu izklaide Vjetnamā, tā nebūt nav. Patiesībā doma par laivu, kura izskatās pēc groza, tika aktualizēta, lai izvairītos no lielās nodokļu samaksas, kuru noteica laivu īpašniekiem.
Šāda veida transportlīdzeklis tiek izmantots jau no seniem laikiem, kad Vjetnamas teritorija tika pievienota franču kolonijām, vēsta "Culture Trip". Tajā laikā tika noteikts ļoti liels nodoklis par laivu turēšanu un izmantošanu, kuru nabadzīgajiem vjetnamiešu makšķerniekiem nebija pa spēkam samaksāt.
Šī iemesla dēļ viņi izgatavoja citāda veida transportlīdzekli, ar kuru pārvietotie pa ūdeni. Oriģinālais veidojuma nosaukums ir thung chai, kuru vietējie nesauca par laivu, bet gan par grozu, tādējādi nemaksājot noteikto laivu nodokli.
Grozi ir sapīti no bambusa, un daudzi vietējie vīri ar to izgatavošanu nodarbojušies visu savu dzīvi. Grozu ūdens necaurlaidīgu dara pārklājums, kura pamatā ir kokosriekstu eļļa un darva. Tie ir ļoti izturīgi un spēj plūst pa upi pat desmitiem gadu.
Atšķirties gan var tas, kā ar laivu/grozu tiek braukts – vieglas materiāls ļauj "kapteinim" ar airiem to sašūpot tā, ka dažubrīd varētu šķist, ka tūdaļ viņš iekritīs ūdenī (kā redzams video). Protams, viens cilvēks laivu sašūpot var daudz vairāk, taču īstena jautrība garantēta arī vairākiem pasažieriem.
"Inside Asia Tours" raksta, ka bieži vien tūristi nemaz nezina, ka tās patiešām ir laivas, kad tās pamana, stāvot krastā. Taču tas vēlreiz apliecina, ka vjetnamiešiem patiešām izdevās izgatavot transportlīdzekli, par kuru simtprocentīgi nevar pateikt – tā ir laiva.
Starp citu, Vjetnama tiek dēvēta par vienu no pasaules zaļākajām un laimīgākajām valstīm. Iemeslu, kāpēc – meklē šajā rakstā.