lidosta, bagāžā, ceļojums
Foto: Shutterstock
Aizbraukt ceļojumā, bet galamērķī atskārst, ka bagāža ir pazudusi. Tieši tā gadījies Artim Spertālam, kurš, pēc bagāžas atgūšanas divas dienas vēlāk, nonācis pie secinājuma, ka tā nav pilnīgā sastāvā. "Tūrisma Gids" skaidro, kā rīkoties šādās situācijās.

Artis devās uz Kijevu ar "Ukraine International Airlines", bet galamērķi atskārta, ka viņam pazudusi bagāža. Somā bijusi visa iedzīve – drēbes, zobu birste, telefona lādētājs, "powerbanka" un citas svarīgas lietas, bez kurām funkcionēt citā valstī ir visai grūti.

"Parasti gan lidsabiedrības pārstāvis, paskatoties sistēmā, uzreiz var pateikt, kur soma pēdējo reizi "noskenēta" un aptuveni prognozēt, kad to atgriezīs – bet, protams, ne manā gadījumā. Manā gadījumā soma vispār nebija sistēmā redzama, kas nozīmēja – ja es būtu pazaudējis pie biļetes piesprausto uzlīmi, neviens nezinātu, ka tāda soma vispār pastāv. Divas stundas pazaudētas lidostā, skaidrojoties par somu, tās saturu un iespējamo atrašanās vietu, tad divas dienas Kijevā bez jebkādām mantām (lai nebūtu jāstaipās, saliku visu milzīgajā ceļojumu mugursomā un to nodevu kā bagāžu) – pat bez zobu birstes vai maiņas zeķēm. Trešās dienas vidū somu atkal dabūju atpakaļ. Šoreiz gan par trīs kilogramiem vieglāku nekā to nodevu – pazuduši bija aptuveni 2,5 kilogrami saldumu, "powerbanka" un lādētājs. Protams, Kijevā neviens neko nezina. Saka, būtu priecājies, ka savu somu ar "šmotkām" dabūji atpakaļ. Kad es rādu, ka nododot soma svēra trīs kilogramus vairāk, un dusmīgi saku, ka man vajag kaut kādu papīru, kas apliecina, ka kaut kas ir pazudis, tad dabūju izprintētu lapiņu, kurā teikts, ka lidostā "Rīga" iznīcināti mani saldumi. Kāpēc – neviens nezina un kur ir lādētājs, arī nezina. Atgriežoties mājās, kārtīgi izpētīju noteikumus un sapratu, ka "powerbanka" ir starp aizliegtajām lietām, ko nevar vest reģistrētajā bagāžā – par to, ka tas izņemts, strīdēties nevaru, taču tas, ka kādam baigi savajadzējies "Laima" zefīrus, šokolādes, "Gotiņa" končas, "Rankas" rupjmaizi un tādas lietas – tas gan ir visai nožēlojami. Protams, tajā pašā dienā aizsūtīju arī sūdzību lidsabiedrībai viņu sistēmā, uz ko saņēmu teju vai ņirgāšanos pretī – lidsabiedrība sūdzības par bagāžu izskatot trīs līdz sešu mēnešu laikā un mana sūdzība esot piereģistrēta," sašutis stāsta Artis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!