Ņemot vērā, ka teritorija, kurā savulaik kursējis šaursliežu vilciens no Zilākalna ciema uz Žažēnu purvu un pēc tam uz Valmieras – Ainažu šaursliežu dzelzceļa līniju, šobrīd netiek izmantota un palēnām aizaug, tad šis projekts ienesīs jaunu dzīvību un jauninājumus uz šaursliežu dzelzceļa sliedēm. Ieviešot sliežu velosipēdus, gan ceļotājiem, gan vietējiem iedzīvotājiem būs iespēja izbaudīt, kā ir braukt pa šaursliežu dzelzceļu un iztēloties, kā tas varēja būt, ja brauktu ar šaursliežu dzelzceļa lokomotīvi. Šāds piedāvājums akcentēs dzelzceļa kādreizējo nozīmi kūdras izstrādē, kā arī kūdras purva darbību mūsdienās. Ikvienam būs iespēja fiziski aktīvi atpūsties un vērot, kā tiek izstrādāts purvs mūsdienās.
Sliežu velosipēds darbosies kā papildu vērtība ekskursijām Zilākalna ciemā. Šādas ekskursijas plāno piedāvāt Zilākalna kultūrvēstures un apmeklētāju centrs, kurš galvenokārt sniegs informāciju par dabas objekta Zilākalna un apkārtējo kūdras purvu vēsturi, Zilākalna ciemu un tā rašanos, kas cieši saistās ar šaursliežu dzelzceļu un purvu izstrādi.
Šāda piedāvājuma radīšana un papildināšana ar jau ierastu ekskursiju pa Zilākalna ciemu piesaistīs jaunus cilvēkus, kuriem vairāk interesē iepazīt vēsturi aktīvā veidā. Skolēni, jaunieši un aktīvi cilvēki būs galvenokārt šī jaunradītā produkta izmantotāji. Šīs ir arī auditorijas, ar kurām vēlas strādāt Zilākalna kultūrvēstures un apmeklētāju centrs, jo tiek veidots piedāvājums, kas vērsts uz aktīvo atpūtu. Aktīvās atpūtas piedāvājumi tiek veidoti, jo to ļauj apkārtējā daba – dabas objekta "Zilaiskalns" meža takas, kuras nākotnē plānots marķēt, reljefs, "Zaļā dzelzceļa" klātbūtne, kas pienesīs centram aktīvās atpūtas piekritējus.
Valmieras Šaursliežu pievedceļa sabiedrību 1902. gadā dibināja Vidzemes muižnieki, dzelzceļa projekta autors bija Pauls Līvens. Pēdējo posmu Puikule–Dauguļi slēdza 2000. gadā, kad to pārstāja izmantot Zilākalna kūdras fabrika. Vēl nesen kustība tika atjaunota, lai izvestu izstrādāto kūdru no Žažēnu purva, taču šobrīd sliežu ceļš vairs netiek izmantots, jo ir uzbūvēts ceļš, lai purvā varētu iebraukt smagās automašīnas. 2018. gada nogalē Kocēnu novada tūrisma speciālists konstatēja, ka sliedes plāno demontēt. Pēc sarunas ar pašreizējo kūdras purva īpašnieku, darbi tika apstādināti ar norunu, ka sliedes netiks demontētas gadījumā, ja tās tiks izmantotas citā inovatīvā veidā. Tika domāti citi inovatīvi, vienkāršoti veidi, kā izmantot industriālo mantojumu. Šāda sliežu velosipēdu izmantošana uz senajām sliedēm citviet ir ļoti populāra, jo, pirmkārt, tas piedāvā izkustēties aktīvi, otrkārt, tas rada iespēju uzņēmējiem attīstīt sliežu velosipēdu tuvumā uzņēmējdarbību. Sliežu velosipēdi iekļausies Zilākalna kultūrvēstures un apmeklētāju centra kompleksajā piedāvājumā.
Projekta kopējās izmaksas ir 20 000,00 eiro, no kuriem publiskais finansējums ir 18 000,00 eiro, bet Kocēnu novada domes finansējums ir 2 000,00 eiro. 2019. gada decembrī izsludināts iepirkums sliežu velosipēda izstrādāšanai un izgatavošanai, projekta realizācija plānota 2020. gadā.