19. februārī Saldus novada domē viesojās fonda "Mākslai vajag telpu" valdes priekšsēdētājs Jānis Zuzāns, kas tikās ar priekšsēdētāju Māri Zustu. Vizītes laikā pārrunāta iespējamā sadarbība nākotnē, prezentējot Jaņa Rozentāla gleznas "Pēc dievkalpojuma" bronzas skulptūru izveides ideju.
Jānis Zuzāns: "Mēs redzam, ka šī ir brīnišķīga ideja, ko vajag atbalstīt un attīstīt. Katrā pilsētā tādi mākslas objekti ir nepieciešami un tas pilsētai dod īpašu šarmu." Zuzāns un fonds "Mākslai vajag telpu" atbalstīs projektu, kļūstot par sadarbības partneriem šī projekta realizācijā.
Saldus novada domes priekšsēdētājs Māris Zusts uzsvēra, ka šis būs pirmais projekts novada vēsturē, kuram tiks piesaistīts tik liels finansiāls atbalsts no privātā sektora. Arī mūsu novada uzņēmējs Argods Lūsiņš ir piekritis ziedot ievērojamu naudas summu šo skulptūru izveidei. Uzņēmēju ziedojumi segs gandrīz pusi no plānotajām projekta izmaksām, pastāstīja Saldus novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Zane Šteina.
Lai arī fonda galvenais mērķis ir sekmēt iniciatīvu par 20. gadsimta otrās puses un mūsdienu mākslas muzeju izveidošanu Latvijā, fonda mērķi skar arī reģionālās vides attīstību mākslas pieejamībā, atbalsta jaunradi Latvijas mūsdienu mākslas procesos, kā arī mākslas jaunradi, kas reflektē un interpretē par jau esošo Latvijas mākslas mantojumu.
Lai arī Jaņa Rozentāla darbi ir pieejami sabiedrībai Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā, projekta "Pēc dievkalpojuma" bronzas skulptūru parks ir pateicīgs projekts, kas izgaismos to, ka interpretācija nepilda memoriālu funkciju, bet gan iesaistošu – kā mūsdienīgā valodā var runāt par to, kas mūsu tautas vēsturei nozīmīgs. Bronzas skulptūras tiks veidotas pēc Rozentāla gleznā saskatāmo tēlu aprisēm, Saldus pilsētvidi papildinot ar nozīmīgiem, bet laikmetīgiem mākslas darbiem, tādā veidā kļūstot par jauniem simboliem mūsu sabiedrībā.
Tikšanās laikā tika apmeklēta plānoto skulptūru uzstādīšanas vieta un Jaņa Rozentāla Saldus vēstures un mākslas muzejs, kur Zuzāns apskatīja muzeja mākslas ekspozīcijas.