"Tūrisma nozarei šis gads bija ļoti sarežģīts, bet ir notikušas arī pozitīvas lietas. Pieauga interese par vietējo tūrismu, tapuši jauni tūrisma produkti un meklēti risinājumi, kā strādāt pandēmijas apstākļos. Jau šobrīd ir skaidrs, ka, atveroties tūrisma iespējām, nozares pārstāvjiem būs jāskrien daudz un ātri. Ieguvēji būs tie, kas pēc ceļošanas ierobežojumu atcelšanas spēs ātrāk noreaģēt, tādēļ mums jābūt gataviem un jau šobrīd jāiezīmē, risinājumi dažādām situācijām," tā, atklājot forumu, dalībniekus uzrunāja LIAA direktors Kaspars Rožkalns.
Forumā tika apbalvoti arī konkursa "Jaunais tūrisma produkts 2020" dalībnieki. Konkursa mērķis ir veicināt Latvijas tūrisma produktu atpazīstamību un popularizēt veiksmīgākos jaunos tūrisma produktus. Konkursa nolikums paredz, ka tiek izraudzīti trīs uzvarētāji, bet papildus godalgotajām vietām konkursa žūrija piešķīra arī trīs atzinības rakstus.
Pirmo vietu konkursā "Jaunais tūrisma produkts 2020" ieguva Vidzemes plānošanas reģions ar produktu "Garās distances pārgājienu maršruts "Mežtaka"". Tas ir Eiropas garās distances pārgājienu maršruta E11 daļa Baltijas valstīs, kas ved cauri Latvijas, Lietuvas un Igaunijas skaistākajiem mežiem un nacionālajiem parkiem. Maršruta garums Latvijā ir vairāk nekā 600 kilometri.
Otro vietu konkursā ieguva SIA "JA Travel" ar produktu "Burā un zvejo Liepājā". Tā ir iespēja iepazīt zvejas amatu, izbraucot jūrā ar īstu piekrastes zvejas kuģi un tā komandu.
Trešo vietu konkursā ieguva SDV Evija Djatkoviča ar produktu "Ekotūrisma piedzīvojums "Lost in Latgale Kayaking"", piedāvājot izzinošus laivu pārgājienus pa mazāk zināmajiem laivošanas maršrutiem Latvijā ar saturiskām pieturvietām un saliedējošām aktivitātēm.
Konkursa "Jaunais tūrisma produkts 2020" pirmo trīs vietu ieguvēji saņēma balvas un iespēju doties ārvalstu pieredzes apmaiņas braucienā pēc ceļošanas ierobežojumu atcelšanas.
Savukārt konkursa žūrijas komisijas atzinības ieguva Jēkabpils vēstures muzejs ar produktu "Jēkabpils pilsētas vēstures ekpozīcija", Kocēnu novada dome par produktu "Zilākalna kultūrvēstures un apmeklētāju centrs "Ztornis"" un "Tallink Latvija" par produktu "Pasažieru kuģu satiksme maršrutā Helsinki–Rīga".
Ar LIAA starpniecību tūrisma nozares uzņēmumu atbalstam krīzes seku mazināšanai šogad ir novirzīti 19,4 miljoni eiro. Lielākā daļa no šiem līdzekļiem jau izmaksāta algu subsīdijās 826 tūrisma nozares uzņēmumu, bet šobrīd ir atvērta pieteikšanās viesnīcu operacionālo izmaksu programmā, kuras kopējais finansējums ir 4,8 miljoni eiro. Ekonomikas ministrija turpina darbu arī pie īpašas vaučeru programmas viesnīcām, kuras varēs cilvēkiem nodrošināt pašizolācijas pakalpojumus ar valsts atbalstu.
"LIAA prioritātes nākošajam gadam būs saistītas ar vietējā tūrisma popularizēšanu un ar mārketinga aktivitātēm tuvākajos tirgos, kuri atgūsies straujāk. Atbalstu sniegsim arī darījuma tūrisma aktivitātēm un hibrīdpasākumu organizētājiem. Atsevišķas kampaņas esam iecerējuši Somijā un Vācijā, tāpat aktīvi strādāsim, uzrunājot Lietuvas un Igaunijas ceļotājus. Savus plānus pieskaņosim epidemioloģiskajai situācijai, bet ticam, ka, uzsākoties vakcinācijai, ceļot atkal būs iespējams," uzsver LIAA Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava.