Laurai patīk plānot – viņa to dara rūpīgi un pamatīgi. Pēc darbadienām viņa vēl stundām ilgi pētīja interneta resursos pieejamo informāciju – skatījās video “YouTube”, lasīja forumus un skatīja cauri “Google” ieteikumus par populārākajām un apskates vērtajām vietām Centrālamerikā. “Ceļotāju tipi ir dažādi, un mēs esam tie, kuriem patīk daba, tāpēc, izvēloties maršrutu, uzmanību pievēršu dabas parkiem un tam, vai tajos būs iespēja apmeklēt ūdenskritumus vai citus dabas objektus. Manu vīru interesē kulinārija, tāpēc arī ēdiens ir būtisks aspekts, ko ņemam vērā,” viņa stāsta un smejas, ka citiem cilvēkiem pēc darba patīk atpūsties, viņai – plānot izbraucienus.
Zvaigžņu pilna karte
Ceļojuma plānošanu Laura vienmēr sāk ar vienkāršāko – ieraksta attiecīgos atslēgvārdus “Google” meklētājā. Pēc pieredzes viņa iesaka būt vērīgiem un piedāvātos objektus izvērtēt kritiski, lai, tur nokļūstot, nepiedzīvotu vilšanos. “Vienmēr pirmos ieteiktos objektus papētu īpaši rūpīgi, lai pārliecinātos, vai tie tiešām ir unikāli un apskates vērti, jo bieži populārākās vietas ir komercializētas. Piemēram, Kostarikā visi grib redzēt sliņķus, arī mēs. Populārākais ieteikums ir “Manuel Antionio” parks. Bildes ļoti skaistas – fantastiska daba, daudz sliņķu. Nodomāju – burvīgs parks, dodamies! Bet, kad sāku pētīt rūpīgāk, sapratu, ka viss nav, kā gribētos. Pēc atsauksmēm secināju, ka tas ir komercializēts, pārcenots parks, kas tendēts uz peļņu, – uz ekskursiju jāierodas konkrētā laikā un tajā jādodas kopā ar milzīgu cilvēku grupu. Tā nebija pieredze, ko vēlējāmies, tādēļ apzināti kartē sāku meklēt mazākus parkus. Tā mēs atradām “Cahuita” nacionālo dabas parku, kurā ieeja ir par ziedojumiem. Tur ir maz cilvēku, daudz sliņķu un vēl citu interesantu radību, piemēram, čūskas, pērtiķi. Izbaudījām šo pieredzi daudz vairāk, nekā tas būtu noticis “Manuel Antonio”. Šis ir tikai viens no piemēriem, ka internetā var sameklēt visu, bet jābūt uzmanīgiem, lai neapmeklētu tikai komercializētas vietas. Ja gribas autentiskāku pieredzi, plānošanai jāvelta vairāk laika,” viņa iesaka.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv