ēdiens lidmašīna pārtika
Foto: Shutterstock

Lidojot biznesa vai pirmajā klasē, augstāka biļetes cena ļauj izbaudīt vairākas priekšrocības, kas nav pieejamas ekonomiskās klases pasažieriem. Zināmākā laikam būs krēsls. Tālajos lidojumos tas var nodrošināt tik nepieciešamo atpūtu, transformējoties par gultu. Tomēr arī ēdienreizes biznesa un pirmajā klasē parasti ir par kārtu augstākas nekā ekonomiskajā. Dažas aviosabiedrības iet vēl tālāk, lidojuma laikā nodrošinot pat šefpavāra pakalpojumus – kuras tās ir?

Ko šefpavārs dara lidmašīnā?


Pavāri lidojuma laikā ļauj aviokompānijām pacelt ēdināšanas pakalpojumus jaunā līmenī. Piemēram, viņi arī debesīs var pagatavot noteiktus ēdienus. Tas palīdz uzlabot maltītes vispārējo kvalitāti, jo īpaši lidmašīnās, kur bieži tiek izmantots iepriekš sagatavots ēdiens. Protams, arī gatava maltīte var būt ļoti laba, taču tikko pagatavots ēdiens ir īpaši patīkams bonuss, raksta "Simple Flying".

Ja lidmašīnā ir savs šefpavārs, tas nodrošina arī lielāku elastību. Pasažieri, protams, kopumā var izvēlēties starp vairākiem piedāvājumiem, taču gadījumā, ja lidmašīnā ir savs šefpavārs, vajadzības gadījumā var mainīt vai pat noņemt atsevišķas sastāvdaļas.

Kurām aviokompānijām ir savu "debesu pavāri"?


Kur var satikt šos gaisa kulinārijas meistarus? Vēl pirms pandēmija lika aviokompānijām samazināt pārtikas izmaksas, šefpavāri lidojumā bija pieejami tikai dažās. Kā vēsta ceļojumu vietne "Traveling on Points", savi pavāri uz borta ir šādām aviokompānijām:

Delfi foto misc. - 53150
Foto: Reuters/Scanpix
Aviokompānija "Etihad Airways" iepriekš bija slavena ar saviem izcilajiem šefpavāriem, taču arī šis Tuvo Austrumu pārvadātājs nolēma atteikties no viņu pakalpojumiem pandēmijas dēļ, un vēl nav paziņojis par to atgriešanos.

"Turkish Airlines" ir viens no vadošajiem avio pārvadātājiem, kas piedāvā augsto virtuvi ar šefpavāru uz klāja. Tās "lidojošie šefpavāri" gatavo izsmalcinātas maltītes, izmantojot svaigas sastāvdaļas, un ir pat sākuši rīkot nozarē pirmās vakariņas sveču gaismā. Intervijā "Forbes" vadošais "Turkish Airlines" šefpavārs Mustafa Kāns Aidogdu izteicies, ka "mūsu augstākās kvalitātes ēdināšanas pakalpojums, ko izstrādājis mūsu ēdināšanas partneris "Turkish DO & CO", ļauj strādāt ar vissvaigākajiem sezonas produktiem un gatavot maltītes komerciālā virtuvē ar visaugstāko servisa līmeni."

Vai pēc pandēmijas kaut kas ir mainījies?


Covid-19 pandēmijas laikā neskarta nav palikusi praktiski neviena joma aviosabiedrību nozarē, tostarp ēdināšanas sektors, un daudzi pārvadātāji šajā periodā samazināja ēdināšanas pakalpojumu apjomu lidojuma laikā. Bet vai ir notikušas izmaiņas pēc pandēmijas?

"Turkish Airlines" bija viens no pirmajiem pārvadātājiem, kas 2021. gada maijā atkal ieviesa šefpavārus lidojumos, kuru ilgums pārsniedz astoņas stundas. Pēc pandēmijas diktēta pārtraukuma arī "Austrian Airlines" šovasar paziņoja par šefpavāru atgriešanos atsevišķos tālajos reisos. Pavāri lidmašīnā bija retums pat pirms pandēmijas, tāpēc, ja vēlaties tikt reisā ar "debesu šefpavāru", ieplānojiet to laicīgi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!