"Vairs nav pieņemts, ka, lai izklaidētos, jālieto alkohols," "Euronews" citē ceļojumu uzņēmuma "We Love Lucid" īpašnieci Lorēnu Bērnisoni. Viņa norāda, ka cilvēki vairs neseko šim principam un novērots, ka aug pieprasījums pēc bezalkoholiskajiem dzērieniem, kā arī pasākumiem un aktivitātēm, kuros netiek pasniegti grādīgie dzērieni.
Jaunais trends nodēvēts par "dry tripping", kas burtiski nozīmē "ceļošanu sausajā" vai "ceļošanu skaidrā". Vadošā globālā tiešsaistes ceļojumu aģentūra pasaulē "Hotels.com" prognozē, ka 2024. gadā atpūtnieku vidū "ceļojumi skaidrā" kļūs par nozīmīgu tendenci. Ko tas nozīmē? Ceļotāji atteiksies no aktivitātēm, kas iet roku rokā ar alkohola lietošanu, un tā vietā izvēlēsies vietas, kas piedāvās ne tikai plašāku, bet arī radošu bezalkoholisko dzērienu piedāvājumu. Pieredzējuši ceļotāji apzinās, ka viņiem vairs nav jāsamierinās ar ūdeni vai klasiskajiem saldinātajiem dzērieniem.
Tūrisma kompānijas "Expedia Group" uzdevumā veiktā pētījumā atklāts, ka 50 procenti ceļotāju būtu ieinteresēti apmesties viesnīcā, kas piedāvā viegli pieejamus bezalkoholisko dzērienu variantus, piemēram, kokteiļus vai bezalkoholisko alu. Turklāt šī tendence nav lokāla un strauji izplatās globāli.
"Expedia Group" pētījums arī atklāj, ka katrs ceturtais ceļotājs brīvdienās vēlas saglabāt kontroli, tādēļ atturas no alkohola lietošanas. Viņi brīvdienās vēlas uzlabot savu emocionālo un fizisko veselību.
"Euronews" atsaucas uz pētījumu uzņēmuma "Kantar" pārstāvja Rionna Džounsa teikto, kurš apgalvo, ka aizvien vairāk viesnīcas sāk rūpēties par ceļotāju labsajūtu, un tā tagad ir "daudz pārdomātāka un integrētāka pieredze". "Kad cilvēki dodas prom, viņi vēlas atgriezties veseli un atpūtušies," Džounss norāda. Šobrīd ceļošanas nozarē tieši labsajūtas tūrisms attīstās visvairāk.