Ja bērns ir ļoti aktīvs, vēlas izzināt pasauli un daudz ko uztver no pusvārda un vecāki viņa uzvedību nesaprot, tad varbūt viņiem pašiem ir laiks izglītoties. Aizrobežu zinātnieki jau gadus trīsdesmit pēta "jaunos bērnus". Tiek veidoti jauni apmācības principi, izstrādātas metodes, kas piedāvā indigo bērnu cienīgu izglītību.
Diemžēl pašmāju pedagogi un ārsti lielākais vairums dzīvo neziņā par šiem jautājumiem. Daudzi šie bērni turpina piepildīt specskolas un ārstniecības iestādes vai arī viņus izsmej, nesaprot, represē un atstumj. Izmisumā ir nonākuši daudzi vecāki, kuri ar sirdi tomēr jūt, ka kaut kas nav tā, kā oficiālās iestādes un "speciālisti" to interpretē. Viņi jūt, ka no mācībām it kā atpalikušais bērns uzrāda fenomenālu inteliģenci gan dažādās praktiskās dzīves jomās, gan arī emocionālajā, psiholoģiskajā un garīgajā jomā, bet bieži šīs pazīmes bērnam novēro jau agrīnā vecumā.