Foto: Kari Frabel
Kad zīdainis ir nomodā un gatavs izzināt pasauli mēs viņu izglītojam ar savu runāšanos, pieskārieniem, mīmiku, attieksmi, un, lai ieinteresētu un iepriecinātu bērniņu, piedāvājam arī rotaļlietu vai pat vairākas. Šajā vecuma periodā mazulim rotaļlietas (pieaugušo izpratnē) nav aktuālas.
Bērniņš vēlas iepazīt savus vecākus, tuviniekus, apkārtējo vidi, tajā esošos priekšmetus. Mūsu sejas, un, it īpaši, acis ir mazuļa emocionālā saite starp lielo pasauli. Veidot, uzturēt un saglabāt acu kontaktu ir mūsu pirmais uzdevums veicot gan bērniņa ģērbšanu, gan ēdināšanu vai midzināšanu. Ar acīm varam paust attieksmi – drošību, mīlestību, rūpes, prieku, rotaļu utt. Arī pirmajai mantiņai, ko bērnam piedāvājam, vajadzētu būt ‘maigai’, kurā būtu izteiksmīgas acis vai arī zīlītes lieluma aplīši – tas mazuli piesaista un izraisa atpazīstamas emocijas, vēlmi kontaktēties.

Ja ir sarūpētas vai sadāvinātas vairākas mantiņas, tad izvēlieties vienu. Jūsu uzdevums būs rotaļlietu piedāvāt, un ar laiku šis priekšmets zīdainim saistīsies ar spēli. Šajā vecumā bērns nevar uztvert tik daudz informācijas, cik mēs to vēlētos sniegt, un, ja bieži tiek mainītas rotaļlietas, jeb lietotas vienlaicīgi vairākas, tas mazuli dezorganizē, uzbudina, mazina uzmanības noturību, nogurdina.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!