Bulgarian stylists 03
Foto: EPA-AFI
Jauns pētījums - izrādās, sievietes ovulācijas laikā daudz biežāk iepērkoties izvēlas tieši seksīgas un uzkrītošas drēbes un tas viss - hormonu ietekmē!

Minesotas universitātē tika pētītas 100 sievietes, precīzāk, sekots līdzi viņu iepirkšanās paradumiem ovulācijas laikā. Sievietēm dažādos cikla laikos tika rādīti attēli ar citām sievietēm - piemēram, "skaistule, kas dzīvo tepat blakus", vai "ne pārāk simpātiskā, kam nepatīk uzposties, bet kas dzīvo tālu", utt.

Šādi attēli simboliski kalpoja par "ēsmu" jeb drīzāk "konkurentēm". Pēc šādu attēlu noskatīšanās sievietēm tika dota iespēja iet iepirkties un rezultāti bija pārsteidzoši - ovulācijas laikā tās, kas bija redzējušas uz attēliem "glītās sāncenses, kas dzīvo tepat blakus", iepirkās vairāk neprātīgu lietu, piemēram, seksīgas kleitas un kurpes! Tas nozīmē, ka mūsu paradumi drēbju izvēlē nebūt vienmēr nav racionāli  - daudz ko nosaka, vai ovulācijas dienās neesam pašķirstījušas modes žurnālus vai redzējušas saposušos kaimiņieni, kas liek mums pašām steigties uz veikalu pirkt "spalvas", ar ko pārspēt sāncensi.

Cikla vadītā iepirkšanās signalizē : "Ja izskatīsies daudzsološāk nekā tava sāncense, tev ir lielākas iespējas pievilināt partneri!" Tāpēc sievietes īpašajās cikla dienās jeb ovulācijas laikā, kad ir vislielākās iespējas palikt stāvoklī, daudz asāk reaģē uz konkurenci "savā rajonā". Tāpēc arī tiek pirktas seksīgas kleitas vai uzmanību piesaistoši apģērbi - lai konkurētu!

Cik nu šādam pētījumam jēga, grūti pateikt. Bet rezultāti ir interesanti ar to, ka jau atkal apstiprina to, ka hormoni nosaka tik daudz ko!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!