baumas
Foto: PantherMedia/Scanpix
Ar situāciju, kad kolektīvā klīst baumas, droši vien nācies saskarties daudziem vadītājiem – korporatīvās baumas ir uzskatāmas par biznesa komunikācijas neformālo pusi, raksta žurnāls Kompanija. Kaut gan sabiedrībā valda stereotips, ka baumošana nav laba lieta, jāatzīst, ka bieži vien dažādas runas, tenkas un valodas ir ne tikai vērtīgs informācijas avots, bet arī kolektīva noskaņojuma indikators un pat personāla pārvaldes instruments – protams, ja ar tām pareizi strādā.

Baumas rodas tad, kad darbiniekiem kaut kas šķiet interesanti, bet saņemt pietiekami daudz informācijas par šo tēmu nav iespējams. Tieši tādēļ visbiežāk par baumu objektu kļūst tās kompānijas darbības sfēras, kuras tieši skan personālu, bet no priekšniecības puses parasti tiek noklusētas. Baumo par iespējamu biznesa pārdošanu, apvienošanos ar citām kompānijām, reformām, kas skar izmaiņas štatu sarakstā. Īsāk sakot, visbiežāk baumas kolektīvā ir cilvēku, kuru rīcībā nav pārbaudītas informācijas, trauksmaino un nenoteikto gaidu vārdos formulēts iznākums, savu definīciju sniedz Kompanija.

Žurnāls uzsver, ka šādas baumas ļoti atšķiras no prastas aprunāšanas, kad tiek apspriesta kāda kolēģa uzvedība vai rakstura īpašības. Psiholoģisko zinātņu kandidāta Sergeja Bezzubceva veiktais pētījums liecina, ka baumas visbiežāk cirkulē ap tādām tēmām kā darba samaksa (23,89% gadījumu), darbinieku perspektīvas (20,56%) un kadru pārmaiņas kompānijā (12,78%). Aptuveni tikpat liela ir darbinieku interese par kompānijas kopējām perspektīvām. Mazliet retāk baumas skar konfliktus starp dažādiem grupējumiem darbavietā (9,44%), darba organizēšanas peripetijas (8,89%), bet pavisam maz tiek baumots par korporatīvajām leģendām (5,83%) vai atbildības sadali darbinieku vidū (4,44%).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!