Foto: PantherMedia/Scanpix

Lai saņemtu nepieciešamās konsultācijas vai izmeklējumus, Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas (BKUS) Konsultatīvajā poliklīnikā pie speciālistiem mēdz veidoties rindas. Lai tās mazinātu un vienlaikus nodrošinātu nepieciešamās palīdzības sniegšanu, slimnīca aicina vecākus izmantot tiešās pieejamības pediatru pakalpojumus. Tā portālu "Delfi" informē slimnīcas pārstāvji.

Garās rindas pie poliklīnikas speciālistiem galvenokārt veidojas divu būtisku iemeslu dēļ. Pirmkārt, katru gadu valsts piešķir noteiktu finansējumu, uz ko balstoties, tiek plānots ambulatorās palīdzības apjoms katram mēnesim. Situācijās, kad pieprasījums ir lielāks, nekā valsts budžeta līdzekļi spēj segt, vai ir izsmelta slimnīcas kapacitāte (personāla un aparatūras noslogojums, telpu pieejamība), veidojas rindas uz konkrēto pakalpojumu. Otrkārt, daudzi vecāki, nespējot sagaidīt garo rindu, dažādu iemeslu dēļ uz vizīti vai izmeklējumu neierodas, reģistratūru par to neinformējot, līdz ar to pārējiem gaidīšanas laiks būtiski pagarinās.

Slimnīca šo problēmu piedāvā risināt ar slimnīcā strādājošo augsti kvalificēto un pieredzējušo pediatru palīdzību. Ja bērnam ir ilgstošas sūdzības (sāpes vēderā, klepus vai zīdainītis slikti pieņemas svarā u.c.), savukārt pie nepieciešamā speciālista izveidojusies gara rinda, vecāki tiek aicināti pierakstīties uz vizīti pie pediatra. Būtiskākie ieguvumi, šādi rīkojoties:

1)      Palīdzību iespējams saņemt ļoti īsā laika posmā (nav jāgaida vairāk par 1-2 dienām), turklāt pēc iepriekšēja pieraksta. Tas nozīmē, ka katram pacientam rezervēts tikai viņam paredzēts pieņemšanas laiks un nebūs ilgstoši jāgaida rindā (kā tas dažkārt var gadīties Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodaļā).

2)      Konsultācijai nav nepieciešams ģimenes ārsta norīkojums - tie ir tiešās pieejamības pediatri.

3)      Pediatrs ieteiks labāko risinājumu katrā konkrētajā gadījumā. Ja izrādīsies, ka tā ir situācija, kurā nedrīkst gaidīt, pediatrs palīdzēs bērnu stacionēt BKUS Dienas stacionārā vai nepieciešamības gadījumā stacionārā, kur tiks veikti nepieciešamie izmeklējumi un tālāka ārstēšana.

4)      Pediatrs palīdzēs pieņemt lēmumu, vai ir nepieciešama speciālista konsultācija, mērķtiecīgi novirzīs pie atbilstošā speciālista, kā arī ieteiks, kādi izmeklējumi pirms vizītes veicami, lai, nonākot pie speciālista, apmeklējums būtu maksimāli pilnvērtīgs, un vecākiem ar savu atvasi nav vairākas reizes jāgaida garajās rindās diagnozes un ārstēšanas precizēšanai.

Pediatru konsultācijas pieejamas katru darba dienu gan Torņakalna, gan Gaiļezera novietnēs, un pierakstīties iespējams, zvanot pa tālruņiem 67064461 un 67064462. Konkrētu speciālistu darba laiki apskatāmi Bērnu slimnīcas interneta mājas lapas sadaļā Poliklīnika.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!