sparite
Foto: Publicitātes foto
Vai atceraties savu pirmo velosipēdu? Lielākajai daļai tas noteikti bija trīsritenis vai vismaz mazs divritenītis ar papildu drošības ritenīšiem sānos. Nekļūdīsimies, sakot, ka daļa no jums priekšstatu par velosipēdu guva kopā ar Spārīti – slaveno padomju laika trīsriteni. Pēc vairāk nekā 20 gadu pārtraukuma Spārīte atkal dodas pie pircējiem gan Latvijā, gan ārzemēs. Tā ražošanas atjaunošanu uzņēmies Siguldas uzņēmums Velo Machine valdes priekšsēdētāja Edmunda Liepiņa vadībā.

Edmunds Liepiņš ir vīrs ar plašu pieredzi, darbojies dažādās jomās, taču par sev tuvāko atzinis ražošanu. Par ideju atjaunot Spārītes ražošanu Edmunds var pateikties savai meitiņai. "Nopirku viņai ķīniešu ražojuma divriteni ar papildu ritenīšiem, bet meita nevarēja un nevarēja iemācīties ar to braukt. Ritenis bija nestabils, bērnam bail. Pamēģinājām "mūsdienu" trīsriteni, tam pedāļi pievienoti priekšējam ritenim. Arī nekā. Gatavās mocības. Atcerējos par Spārīti, sameklēju ar sludinājumu palīdzību un nopirku vecu, bet "ejošu" braucamo. Pāris dienu laikā meita iemācījās braukt, bet es sapratu, ka tā ir lieta, kas noderētu daudziem bērniem," stāsta Edmunds.

Tā kā Edmunds ir tehniski domājošs cilvēks, viņš rūpīgi izpētīja Spārītes konstrukciju un sācis prātot, kas būtu nepieciešams šāda trīsriteņa ražošanai. Lai arī konstrukcija ārēji šķiet vienkārša, patiesībā katra atsevišķā detaļa slēpj dažādus tehnoloģiskus "knifus". Edmunds arī atklāja vairākus padomju laika riteņa trūkumus. "Tālaika izpildījumā Spārīte neatbilst Eiropas Savienības standartiem, un šodien tādu tirgot nedrīkstētu," paskaidro Edmunds.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!