Pētījuma iemesls bija tā vadītāju vēlēšanās noskaidrot, vai pieauguša cilvēka panākumus vairāk ietekmē lasītprasmes vai rēķināšanas spēju attīstīšana bērnībā, un tas tika veikts Edinburgā, analizējot vairāk nekā 17 000 cilvēku sniegto datu no Anglijas, Skotijas un Velsas piecdesmit gadu garumā, sākot no 1958. gada.
Pētījumā tika secināts, ka intelektuālās spējas septiņu gadu vecumā ietekmē cilvēka socioekonomisko statusu, tam pieaugot, kā arī ievērojami nosaka intelekta attīstību un iegūtās izglītības līmeni, tomēr nav nozīmes, vai augstākā līmenī attīstīta lasīt vai rēķinātprasme, jo abas no tām ir vienlīdz nozīmīgas.
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit