Piemēram, draudzīga papļāpāšana pie kafijas tases ir labs veids, kā iekļauties vietējā sabiedrībā. To bieži izmanto, piemēram, studenti, kuri mācību dēļ ir pārcēlušies uz citu pilsētu, vai cilvēki, kuri kaut kādu iemeslu dēļ ir mainījuši dzīves vietu, darba vietu vai gluži vienkārši jūtas vientuļi. Tā, kāds nesen Īrijā veikts pētījums atklāj, ka kopīga kafijas dzeršana vai sarunas ar draugiem palīdz mazināt depresijas simptomus. Īri pētījumā iesaistīja vairāk nekā simts sabiedriski neaktīvus cilvēkus. Viņiem ik mēnesi tika izsniegti divdesmit eiro, lai šie cilvēki divas stundas nedēļā veltītu sociālajām aktivitātēm. Viņi gāja ne tikai uz kino un muzejiem, bet arī vienkārši uz kafejnīcām iedzert tasi kafijas vai paēst pusdienas. Pēc deviņiem mēnešiem šiem cilvēkiem bija uzlabojusies pašsajūta un bija vieglāk iekļauties sabiedrībā.
Neviens taču nenoliegs, ka dzerot kafiju, ir daudz vieglāk uzsākt sarunu pat ar svešiniekiem, bet lasot avīzi vai grāmatu, teju nejauši nākas noklausīties sarunas pie blakus galdiņa. Izrādās, pirmo iespaidu par cilvēku var iegūt arī pavērojot, kādu kafiju viņš izvēlas. Tā, saskaņā ar kādu ASV veiktu pētījumu, stipro espresso mīlot sarkasma pilni, kaprīzi cilvēki, kuriem ir augsti dzīves standarti un kuri tiecas uz līderpozīcijām, kapučīno - optimistiski ekstraverti, kuri ciena stilu un necieš smagu darbu.
Šķīstošo kafiju mīl jautri un apdomīgi cilvēki, kuri nesteidzīgi tiek pāri dzīves kāpumiem un kritumiem. Ideāli, vai ne? Ja blakus dzīvoklī dzīvo kāds patīkams kungs vai apdomīga dāma, atliek vien nopirkt kārbiņu NESCAFÉ un doties ciemos. Jāatceras vien, ka kafijas baudītāji mīl klasiskas vērtības, proti, kafiju ar klasisku garšu - te patiešām noderēs tāda klasiska šķīstošā kafija kā NESCAFÉ, savukārt jauniešiem vairāk patīk aromatizētās un ledus kafijas, piemēram, īsta grieķu frappe vai ērti pagatavojamais un gardais NESCAFÉ 3in1 kafijas dzēriens.
Kafijas dzeršanas tradīcijas patiešām ir ļoti, ļoti dažādas, sākot ar garšīgu šķīstošo kafiju vai itāļu kapučīno brokastīs līdz pat izsmalcinātiem kafijas dzērieniem ar alkoholu vai citām piedevām vakarā. Interesanti, ka jau pirmajos Eiropas kafijas namos, kas atvērās XVII gs. vidū, noritējušas aizrautīgas sarunas par jebkādām tēmām, sākot ar nopietnām politiskām diskusijām līdz pat nežēlīgām un nepārbaudītām baumām. Apvienotajā Karalistē kafijas nami bija gan smalku sarunu, gan karstu diskusiju, gan arī darījumu slēgšanas vietas. Tieši Londonas kafijas namos meklējami daudzu pazīstamu britu uzņēmumu, piemēram, apdrošināšanas kompānijas Lloyd's, izsoļu namu Sotherby's un Christie's pirmsākumi. Interesanti, ka gluži kā sekojot senajām tradīcijām, britu avīze The Guardian pavisam nesen atvēra kafejnīcu, kurā var ne tik vien iedzert kafiju, bet arī parunāties ar šī mediju koncerna darbiniekiem.