Saki vienu, bet dari citu?
Ņem vērā, ka, šādi rīkojoties, mazināsi bērnu ticību saviem vārdiem, kā rezultātā atvases tevis teikto gluži vienkārši neuztvers nopietni.
Lai no tā izvairītos, atceries, ka piemērs jāsniedz, demonstrējot konkrētu rīcību, nevis sniedzot norādes! Tāpat "Woman's Day" aptaujātie eksperti iesaka izmantot iedrošinājuma un uzslavu taktiku, nevis nevēlamās rīcības kritizēšanu.
Nespēj pateikt "Nē!"
Tāpat, saņemot apstiprinājumu ikvienam lūgumam, bērnos radīsies izpratne par apkārtējās pasaules tūlītēju viņa vēlmju apmierināšanu, radot nespēju risināt situācijas, kurās no kaut kā kārota jāatsakās.
Lai neveicinātu iepriekš minētā audzināšanas modeļa attīstīšanos, speciālisti iesaka jau no agras bērnības kontaktēties ar bērnu kā līdzvērtīgu personu, izskaidrojot ģimenes iespējas apmierināt viņa vēlmes, kā arī minot iemeslus, kādēļ no kaut kā reizi pa reizei jāatsakās, un darot zināmu, ka mirkļa iegribā kārotās rotaļlietas neiegūšana patiesībā nav pasaules mēroga katastrofa.
Apēd vēl vienu burkāniņu!
Šai sakarā eksperti iesaka izvairītos no treknu un saldu ēdienu gatavošanas, kā arī regulāras našķēšanās, tā vietā gatavojot veselīgi un bērnus iesaistot arī ēdiena tapšanas procesā. Tāpat par noderīgu atzīta virtuves zemāko skapīšu piepildīšana ar veselīgiem kārumiem, augļiem un dārzeņiem un zināma nepiekāpības izrādīšana, vēstī "Woman's Day".
Nepamatota slavēšana
Lai no tā izvairītos, esi ikvienā situācijā godīga pret savu bērnu, neaizmirstot paust atbalstu un atzinīgu vērtējumu par ikkatru pamatotu sasniegumu, kā arī centies savas atvases intereses vērst virzienā, kurā bērnam ir patiesas dotības. Tādējādi bērnā jau kopš mazotnes radīsies attīstīta pašapziņa, kā arī izpratne, ka labus rezultātus var sasniegt ar cītīgu darbu un pacietību.
Rakstura kritizēšana
Tāpat nemitīgo pārmetumu saņemšana var rezultēties attiecīgā rīcības modelī. Piemēram, ik dienas dzirdot komentārus par savu slinkumu, bērns var pilnībā atteikties no istabas kārtošanas vai iesaistīšanās mājas darbos.
Lai no tā izvairītos, uzsver sajūtas, ko tevī rada bērna negatīvā rīcība, reizē atklājot, cik ļoti tu priecātos par negatīvo ieradumu vai slinkuma atmešanu, izskaidrojot arī tā iemeslus!