Pārliecinieties, ka pievienojat Jūsu mobilā telefonu numuru un/vai e-pasta adresi
Aizpildot pasūtījuma pieteikumu interneta veikalā, vienmēr būtu ieteicams pievienot savu telefona numuru. Ja šāds speciāls lauciņš netiek piedāvāts, tad to der ierakstīt papildus piezīmju vai apraksta lodziņā. Telefona numurs ir ļoti svarīgs gadījumā, ja tiek norādīta nepareiza vai neprecīza piegādes adrese. Pat, ja adrese ir pareiza, telefona numurs palīdzēs saņemt sūtījumu ātrāk.
Pasūtiet preces uz vietu, kur jūs atrodaties dienas laikā
Interneta veikali pasūtītās preces bieži piegādā ar kurjeru starpniecību. Šādos gadījumos tas parasti tiek darīts darba laikā, kad cilvēki pārsvarā atrodas savās darba vietās. Ja kā piegādes vieta tiks norādīta mājas adrese, tad var gadīties, ka kurjers velti brauc piegādāt preci, līdz ar to preces piegāde var aizkavēties. Pirms norādīt savu darbu kā piegādes adresi, der pieklājīgi lūgt savam darba devējām atļauju to darīt. Pieredze rāda, ka lielākā daļa darba devēju ir atsaucīgi un neiebilst.
Pārbaudiet piegādes laiku
Parasti pārdevējs informē savus klientus par iespējamo piegādes laiku, jo tas var atšķirties dažādām precēm. Ja adrese ir korekta un ir norādīts telefona numurs, kurjers parasti ierodas norādītajā laikā. Ja norādītais piegādes laiks ir pagājis un kurjers nav devis nekādu ziņu, ieteicams uzreiz noskaidrot, kur ir palicis Jums adresētais sūtījums.
Sekojiet saviem sūtījumiem tiešsaistē
Pievērsiet uzmanību tam, kāds uzņēmums ir atbildīgs par sūtījuma piegādi un kāds ir jūsu sūtījuma numurs. Daudzi kurjeri un sūtījumu pakalpojumu nodrošinātāji ļauj sekot sūtījumiem tiešsaistē – uzņēmuma mājas lapā, bet, lai to izdarītu, ir nepieciešams zināt sūtījuma vai pasūtījuma numuru. Pierakstiet to uzreiz pēc pasūtījuma veikšanas internetā!
Komunicējiet ar pārdevēju
Pirms pirkuma veikšanas nepieciešams noskaidrot pēc iespējas vairāk jautājumu par precēm un to piegādi, pievēršot uzmanību pat vissīkākajām detaļām. Vai pasūtījums tiks piegādāts vienā sūtījumā vai pa daļām? Vai visas pasūtītās preces atvedīs viens piegādes pakalpojumu sniedzējs, vai tās piegādās dažādi uzņēmumi? Šie aspekti var būtiski ietekmēt pasūtījuma piegādes laiku un cenu.
Pievērsiet uzmanību piegādes izmaksām
Preču pārdevēji parasti preces cenai pievieno arī piegādes izmaksas, kas jāsedz pircējam. Pārliecinieties, vai piegādes izmaksas ir saprātīgas, salīdzinot ar iegādātās preces cenu.
Paturiet prātā nodokļus
Pircējam ir jāapmaksā valsts noteiktie nodokļi gadījumā, ja preces tiek pasūtītas no valstīm, kas nav Eiropas Savienībā. Ja sūtījuma no juridiskas personas vērtība pārsniedz 22 eiro, bet no fiziskas personas – 45 eiro, tad ir nepieciešams apmaksāt pievienotās vērtības nodokli (PVN) 21% apmērā no preces vērtības. Savukārt par precēm, kuru vērtība pārsniedz 150 eiro, tiek piemērots muitas nodoklis.
Muitas nodoklis precēm, kuru vērtība ir no 150.01 eiro līdz 700 eiro, parasti ir 2,5% apmērā, bet precēm ar lielāku vērtību tas tiek piemērots atkarībā no konkrētās preces, kas tiek sūtīta. Pat ja sūtītājs piedāvā noformēt sūtījumu kā dāvanu, tas neatbrīvo no pienākuma deklarēt saņemtās preces.
Ja muitas ierēdņiem būs iemesls domāt, ka preces pavaddokumenti neatspoguļo īsto preces vērtību, viņiem ir tiesības pašiem noteikt preces patieso vērtību. Turklāt, ja atklājas preces vērtības neatbilstība, tad muitnieki ir tiesības arī likt preces saņēmējam samaksāt soda naudu, kā arī viņi var preces aizturēt.
Ievērojot šos nelielos piesardzības pasākumus, Jūs varēsiet būt gandrīz droši par to, ka internetā pasūtītās preces saņemsiet laicīgi un nepārmaksāsiet par to piegādi. Mūsdienās ir plašas sūtījumu saņemšanas iespējas – ar kurjeru, uz pašapkalpošanās sūtījumu termināliem jeb pakomātiem, tāpat pārsvarā visi interneta veikali piedāvā iespēju saņemt preci pasta nodaļā vai konkrētā interneta veikala birojā.