Tas, cik ļoti vecākiem iesaistīties mājasdarbu uzraudzīšanā un izpildē, ir atkarīgs gan no skolēna vecuma, gan tā, cik bērns ir patstāvīgs un kā viņam veicas mācībās. Interese par bērna sekmēm un skolas gaitām liecina arī par vecāka ieinteresētību par bērnu vispār, tāpēc arī tad, ja bērns mācās izcili, vajag atcerēties bērnu uzslavēt par padarīto, novērtēt bērna spējas un ieguldījumu.
Arī mazajiem skolniekam pamazām ir jāmācās divas ļoti svarīgas mācību procesa prasmes – paškontroli jeb spēju organizēt savu darbu un laiku, un pašvērtējumu – prasmi novērtēt paša paveikto, vai ir vēl jāpacenšas vai viela tomēr ir apgūta? Ja abas šīs lietas gadiem ilgi pieskata vecāki, bērns, iespējams, visu skolas laiku tā arī neapgūst šīs prasmes. Toties paliekot bez vecāku kontroles un padarītā novērtējuma, skolnieks vispār nespēj pats mācīties. Par sliktām atzīmēm un nesaliktu somu vaino vecākus "Bet jūs taču mani nepārbaudījāt!" .