Zināmas daudzas un dažādas pieejas, kā audzināt nākamos ģēnijus, izcilus līderus, apdāvinātus māksliniekus vai vismaz normālus cilvēkus, kuri pieauguši nemocīsies ar neskaitāmiem kompleksiem. Vecāki, neuztraucieties, ja nezināt, kurai teorijai sekot! Arī psihologiem nav vienotas nostājas. Toties mērķis gan ir skaidrs?– palīdzēt saprast, ka sekas ir ikvienai darbībai.
Ja pieaugušo pasaulē visi likumi ir vairāk vai mazāk nepārprotami formulēti uz papīra un mēs labi zinām, ka "likuma nezināšana neatbrīvo no atbildības", tad ar bērniem ir citādi. Viņus nezināšana atbrīvo no soda, jo sods ir sekas rīcībai, par ko mazais pasaules pētnieks iepriekš ir brīdināts. Tāpēc viņam dota brīva izvēle, kā rīkoties un ar ko rēķināties. Taču, ja mazulis nav brīdināts, tad kā mēs drīkstam viņu sodīt?!