Foto: PantherMedia/Scanpix

Lai testa rezultāti būtu pēc iespējas precīzāki, neinformējiet bērnu, kas tieši tiek pārbaudīts, tad viņš jutīsies brīvāks savā rīcībā. Pieaugušais sēž iepretim bērnam, bet priekšmetus nevis pasniedz konkrētā rokā, bet noliek bērnam priekšā uz galda, lai neietekmētu rokas izvēli.
Par vadošo roku uzskata to, ar kuru tiek veiktas vairāk vai aktīvākas darbības.

Pirmais uzdevums – zīmēšana


Nolieciet bērnam uz galda papīru un flomāsteru, piedāvājiet kaut ko uzzīmēt. Nesteidziniet. Pēc tam, kad zīmējums ir tapis, piedāvājiet to pašu sižetu uzzīmēt ar otru roku. Parasti bērni saka, ka viņi neprot vai ka neiznāks. Uzmundriniet, sakiet, ka zināt, ka tas ir grūti, bet viņam izdosies. Pievērsiet uzmanību, lai zīmēšanas laikā viņš sēž ērti un zīmulis ir piemērots un ērtu turams rokās. Kurš zīmējums izskatās kārtīgāks? Tā rokas ir vadošā. 


Otrais uzdevums – kastītes atvēršana


Iedodiet sērkociņu kārbiņu, mazu kastīti ar noceļamu vāciņu, lādīti ar paceļamu vāciņu. Vienā no tām noslēpiet mazu priekšmetu un lūdziet to atrast. Vadošā roka būs tā, ar kuru tiks atvērts, atvilkts, pacelts vāciņš. 


Trešais uzdevums – rotaļa ar bumbu


Ar vienu roku jāmet uz augšu un jānoķer tenisa bumbiņa. Bumbiņu nolieciet uz galda, nevis dodiet tieši rokās bērnam. Vērojiet, ar kuru roku viņš uzdevumu veic. 


Ceturtais uzdevums – izgriez zīmējumu


Iedoties šķēres un zīmējumu, kuru jāizgriež. Lai uzdevumā iegūtā informācija būtu ticama, šķērēm jābūt atbilstoša izmēra. Ja tās bērna rociņai būs pārāk smagas vai zīmējums neatbilstoši liels, tad bērns domās nevis par to, ar kuru roku darboties ir ērtāk, bet gan kā vispār izpildīt uzdevumu.
Vērojiet, kura roka tiek vairāk nodarbināta. Ne vienmēr vadošā būs tā, ar kuru tur šķēres. Par vadošo uzskata to, kura vairāk tiek kustināta, piemēram, arī kartiņas vai zīmējuma grozīšana parāda vadošo rociņu. 


Piektais uzdevums – apļošana, skrūvēšana


Iedodiet vairākas aizskrūvētas burciņas vai pudelītes un lūdziet tās atvērt. Tā roka, ar kuru veiks skrūvēšanas kustību, šajā uzdevumā ir vadošā. 


Sestais uzdevums – mezglu atsiešana


Ne pārāk stipri saslieniet vairākus mezglus un lūdziet tos atsiet. Tā rokas, kas veiks atraisīšanu, ir vadošā. Otra roka parasti tikai pietur mezglu. Vēl viens variants ir iedot no saspraudēm izveidotu ķēdīti un palūgt saspraudes vienu no otras atkabināt. Tā roka, kas ķēdīti tikai tur, ir mazāk vadošā. 


Septītais uzdevums – uzbūvē mājiņu no klučiem 


Par vadošo roku uzskata to, ar kuru biežāk tiek ņemti kluči, sakārtota un labota konstrukcija. Spēlējoties, parasti izmanto abas rokas, bet pielabo – tikai ar vadošo.


Astotais uzdevums – vecākiem 


Apdomājiet, vai rados ir daudz kreiļu – tētis, mamma, brāļi, vecmāmiņas, māsīcas? Ja ir bijis kaut viens kreilis, pievelciet plusiņu. 


Tagad stabiņā atzīmējiet, cik plusiņi bija vienai rokai, cik otrai. Rezultāts ir acīmredzamas – ja vairāk ir plusiņu pie kreisās rokas, tātad bērns kreilis, ja pie labās – labrocis. Ja ir plusiņš pie labās rokas ir zīmēšanas uzdevumā un pēdējā jautājumā par radniecību, bet pārējos uzdevumos vadošā bijusi kreisā roka, tad iespējams, ka sadzīvē bērns ir kreilis, bet rakstīšanai labāk tomēr izmantot labo roku.

Izmantota informācija no portāla Eti-deti.ru

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!