"Ja bērnam triju gadu vecumā liek mācīties burtus, tad viņam veidojas neefektīvas lasīšanas mehānisms. Turklāt šo mehānismu vairs nav iespējams mainīt visu mācību periodu līdz pat skolas beigām. Trīsgadnieka smadzenes funkcionāli vēl nav gatavas uzņemt informāciju par burtu un ciparu grafisko attēlu, bet tieši attīstīta vizuālā uztvere ir lasīšanas pamatu pamats," norāda Krievijas Bērnu pedagoģijas un psiholoģijas izpētes institūta vadītāja Marjan Bezrukih.
Pāragru apmācību parasti uzsāk vecāki, kuriem ir neadekvātas gaidas no bērna. Turklāt pārāk augstas prasības pret bērniem tiek izvirzītas arī pirmsskolas apmācībā, jo prasmes, kas bērniem jāapgūst jau pirms skolas, ar katru gadu paliek arvien sarežģītākas.
Savukārt, ja vecāku uzstādītā prasību latiņa ir pārāk augsta – prast pirms skolas uzsākšanas lasīt, rakstīt, rēķināt un pat zināt kādu svešvalodu, tad skolas laikā bērns vispār var zaudēt motivāciju mācīties. Ieradums nemācīties kļūst par nopietnu problēmu tad, kad ir nepieciešams saņemties un apgūt vielu, kas ir sarežģītā.
Arī mediķi novēro kopsakarību – pārslogoti ar nodarbībām mazuļi slimo daudz vairāk. Iemesls ir vispārējs pārgurums, kas var veicināt neirožu un pat depresiju attīstību.