Foto: PantherMedia/Scanpix
No kāda vecuma un kā mērķtiecīgi attīstīt bērnā līdera dotības? Vai visiem tādas piemīt un kā zināt, vai jūsu mazulis ir ar šādu dabas dāvanu vai tomēr labāk nemēģināt lauzt personību, radinot darīt lietas, kas nav no dabas ieliktas?

Atbalstiet oriģinālas idejas

Foto: PantherMedia/Scanpix

Atbalstot neparastas idejas, veicināsiet oriģinālu domāšanu. Nestandarta domāšana tiek uzskatīta par vienu no svarīgākajām īpašībām, lai tiktu pie turības. Nestandarta domāšana, uzcītība un pacietība ir pamatu pamats, lai kļūtu nākotnē ieņemtu vadītāju krēslu vai veiksmīgi izveidotu savu biznesu. Šīs īpašības iespējams attīstīt un nostiprināt jau kopš bērnības.

Tev iznāks!

Foto: PantherMedia/Scanpix

Nostipriniet bērnā pārliecību, ka viņš varēs un viņam izdosies, neraugoties uz neveiksmēm, zaudējumiem un vilšanās reizēm, kad ir neizbēgamas emocijas dzīves skolā. Vērsiet uzmanību uz sasniegumiem, nevis neveiksmēm. Māciet ieraudzīt arī neveiksmēm ko vērtīgu, piemēram, mācību citai reizei. Pirms mācīt ko jaunu, iedrošiniet "Pamēģini, tev izdosies!"

Paļauties un ļaut darboties

Foto: PantherMedia/Scanpix

Bērns, kurus līdz 5. klasei uz skolu un pulciņiem pavada mamma, diez vai sevī sajutīs līdera iezīmes. Ja jau mamma neuzticas viņa spējām tikt galā ar situāciju, kāpēc lai citi to darītu? Viņš faktiski netic arī pats sev. Emocionāli bērns no vecāku aprūpes sāk attālināties jau sākot no 3 gadu vecuma. Vecākiem tik grūti panesamais "es pats" periods ir svarīgs bērna attīstības posms, lai sāktu apzināties savu identitāti.  Tāpēc ir tik svarīgi ļaut uzsist pašam pirmos zilumus un piedzīvot pirmo neveiksmi.

Patstāvību veicina tādas nodarbes kā konstruktoru, lego, kluču torņu likšana, jo veicina roku motorikas attīstību, kas tālāk ietekmē arī domāšanas īpatnības.

Palīgs mammai

Foto: PantherMedia/Scanpix

Pamazām, bet regulāri uzticiet mājas pienākumu veikšanu arī bērniem. Atkarībā no vecuma un prasmēm, sāciet ar maziem darbiem, pārejiet pie sarežģītākiem un atbildīgākiem pienākumiem. Arī tas veicinās tādu īpašību attīstību kā pienākuma apziņa, režīms, atbildība par saviem pienākumiem un pārliecību, ka "es varu".

Amerikāņu angļu uzņēmējs Freizers Dohertijs (Fraser Doherty) tieši tā sāka savu biznesu – 14 gadu vecumā pēc vecmāmiņas uzdevuma un iedotajām īpašajām receptēm sāka vārīt ievārījumus, 26 gados viņš jau bija tiktāl ietrenējies, ka atvēra savu mājražošanu, bet vēl pēc trim gadiem kļuva par miljonāru.

Iemācīt, kar ir atbildība

Foto: PantherMedia/Scanpix

Māciet, ka jebkurai rīcībai ir sekas. Gan par labiem, gan ne tika labiem darbiem ir jāatbild pašam. Neesi novācis savas mantas – nebrīnies, ka ar laiku tās sāks pazust, bet vecāki jaunas negādās. Nesaliki veļas mašīnā savus netīros "sieriņus", tad nevaino mammu, ka no rīta nav ko vilkt uz skolu.

Prasme apieties ar naudu

Foto: PantherMedia/Scanpix

Jau no pirmsskolas vecuma bērnu var sākt mācīt apieties ar naudu. Pat neliela kabatas nauda, ko viņš drīkst iztērēt pēc saviem ieskatiem, trenēs mazā finansista iemaņas. Vēl viena metode, ko iesaka speciālisti, ir ieviest vairākas atsevišķas krājkasītes = saldumiem, jaunai, ilgi kārotai rotaļlietai, velosipēdam. Tā i vieglāk saprast, kam tieši nauda tiek iztērēta un kas ir svarīgākas prioritātes.

Paskaidrojiet, ka bankomātā nauda nerodas, ka to nopelna vecāki. Galda spēles, piemēram, "Monopols" veicina stratēģisko domāšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!