BKUS jaunās ēkas būvlaukums - 2
Foto: LETA
Analizējot 2013.gada Bērnu klīniskā universitātes slimnīcas ambulatoro pacientu plūsmu, ir redzams, ka dažāda veida izmeklējumi vai konsultācijas bija nepieciešamas 218 991 mazajiem un lielajiem pacientiem, bet teju 36 tūkstoši no viņiem jeb vairāk kā 16% neieradās uz nozīmēto ārsta vizīti, slimnīcu par to iepriekš neinformējot.

Kopumā tomēr vecāki ir kļuvuši atbildīgāki, proti, salīdzinot ar pērnā gada pavasarī, neatcelto vizīšu skaitu ir izdevies samazināt par 4%. Vizīšu neatcelšana negatīvi ietekmē daudzus Latvijas bērnus, kuriem tiek liegta iespēja savlaicīgi saņemt ārsta konsultāciju vai izmeklējumu, tas veicina arī rindu veidošanos, bet mediķiem tiek liegta iespēja pilnvērtīgi izmantot savu darba laiku.

Slimnīcas pārstāvji atgādina, ka ir iespējams atteikt rezervēto pierakstu Bērnu slimnīcā, rakstot poliklinika@bkus.lv vai zvanīt 8866, vai aizpildīt atteikuma anketu slimnīcas mājas lapā http://www.bkus.lv/atteikumi/.

Bērnu slimnīcas valdes priekšsēdētāja Anda Čakša: „Katru gadu valsts piešķir noteiktu finansējumu, uz ko balstoties, plānojam ambulatorās palīdzības apjomu katram mēnesim gan pie speciālistiem, gan izmeklējumiem. Situācijās, kad pieprasījums ir lielāks nekā valsts budžeta līdzekļi to spēj segt vai ir izsmelta slimnīcas kapacitāte (personāla un aparatūras noslogojums un telpu pieejamība), veidojas rindas uz pakalpojumu. Vienlaikus, vēlos uzsvērt, ka jautājums nav tikai par naudu, bet par veselības aprūpes organizācijas modeli, sākot ar primāro aprūpi – ar ģimenes ārstu, pediatru. Bērnu slimnīca ir kā centrs, kur vecākiem doties pēc palīdzības.

Un viņi zina, ka to saņems, ka palīdzība būs kvalitatīva un visu diennakti, kam tā arī ir jābūt. Vienīgais nereti tiek aizmirsts primārais filtrs – ģimenes ārsti. Ja šis filtrs strādātu efektīvāk, samazinātos lielais profilaktisko konsultāciju skaitu pie Bērnu slimnīcas speciālistiem un, ja vēl spētu samazināt neatcelto vizīšu skaitu, arī gaidīšanas rindas ievērojami mazinātos.”

„Ir ļoti skumji, ka joprojām zināma mūsu sabiedrības daļa neuzskata par nepieciešamu rēķināties ar citiem, un neinformē ārstniecības iestādi par to, ka nevarēs ierasties. Pēkšņa slimība, salūzis auto, nopludināts dzīvoklis – diemžēl katram tā var gadīties, taču par to var un vajag brīdināt! Jo ātrāk mēs saņemam informāciju, jo lielāka ir iespējamība kāda cita pacienta vecākiem piedāvāt šo vietu un plānot pacientu plūsmu, mazinot rindas pie mūsu speciālistiem. Bieži vien vēl tās pašas dienas rītā vai pat pāris stundas pirms vizītes varam uzrunāt citu pacientu, un ģimene ir ļoti priecīga par iespēju tik īsā laikā tikt uz ārsta konsultāciju,” situāciju skaidro Bērnu slimnīcas Ambulatorās veselības aprūpes daļas vadītāja Renāte Snipe.

Vienlaikus, lai samazinātu rindas, Bērnu slimnīca iesaka vecākiem arī izmantot slimnīcā strādājošo augsti kvalificēto un pieredzējušo tiešās pieejamības pediatru un ķirurgu konsultācijas, kuri daudzos gadījumos spēj atrisināt problēmās bez specializētu speciālistu līdzdalības, kā arī nepieciešamības gadījumā stacionēti pacientu Dienas stacionārā izmeklēšanai un terapijai. Pie šiem ārstiem var tikt dažu dienu, maksimums nedēļas laikā, iepriekš piesakoties pa tālruni 8866.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!