Spēja atcerēties informāciju
Lielākā daļa "normālo" bērnu dzīvo šim brīdim "Pa vienu ausi iekšā, pa otru āra." Bērni, kuriem ir lielāka smadzeņu kapacitāte, daudz vieglāk un dabiskāk spēj ielāgot lielu informācijas apjomu bez īpašas piepūles. Piemēram, sešus gadus vecs zēns pēc kosmosa muzeja apmeklēšanas mājās uzzīmē redzētos lidaparātus līdz pat vissīkākajai detaļai.
Plašs interešu loks
Novērots, ka apdāvinātiem bērniem ir plašs interešu loks .Vienu mēnesi bērnu interesē viss par dinozauriem, pēc tam viņš ķeras klāt astronomijai, tad pēta kukaiņus. Dažādība aizrauj. Interesē tik daudzas lietas, ka ne vienmēr pietiek pacietības un laika nodoties tikai vienam hobijam.
Agri sāk lasīt un rakstīt
Bērni ar paaugstinātu intelektuālo koeficientu agrāk par vienaudžiem iemācās lasīt, rakstīt un rēķināt, turklāt tas notiek bez pūlēm un vecāki var šajā procesā neiesaistīties.
Muzikālas un mākslinieciskas dotības
Bērni, kuri agri izpauž īpašas spējas zīmēšanā vai mūzikā, biežāk tiek atzīti par īpaši apdāvinātiem. Nepieciešama īpaša smadzeņu spējas, lai aptvertu un spētu uzzīmēt telpisku zīmējumu vai prastu nospēlēt skaņdarbu, skatoties notīs un spēlējot vienlaikus. Lielākiem bērniem smadzenes spēj apstrādāt dažādu informāciju, bet, ja to var maza bērna smadzenes, tad tā jau ir īpašu spēju pazīme.
Spēja koncentrēties
Novērojāt brīžus, kad bērns spēj ilgstoši koncentrēties vienai nodarbei? Parasti lielāki bērni spēj ilgstoši koncentrēties vienai nodarbei. Ja šādas spējas novēro maziem bērniem jau pirms skolas vecuma, tad tā ir vēl viena apdāvinātības pazīme.
Laba atmiņa
Daži apdāvināti bērni spēj atcerēties lietas, kas ar viņiem notikušas ļoti agrīnā bērnībā. Piemēram, divus gadus vecs mazulis bez vecāku palīdzības un atgādinājumiem var atcerēties, kas ar viņu notika 1,2 gadu vecumā.
Vārdu krājums
Šādiem bērniem ir ievērojami lielāks vārdu krājums. Ja bērns sāk agri runāt, tas gan vēl nenozīmē, ka viņš ir apdāvināts, bet, ja jaunapgūtos vārdus bērns pareizi un loģiski virknē pilnos teikumos, tas jau nozīmē ko vairāk. Piemēram, divgadnieki parasti runā īsiem, nepaplašinātiem teikumiem "Tur ir suns". Apdāvināts mazulis izteiksies plašāk "Dārzā ir brūns suns. Viņš osta puķes".
Pamana detaļas
Apdāvināts bērns pievērš uzmanību detaļām. Viņu interesē, kā ir iekārtota daba, lietas, dzīvnieki. Mazākie bērni vienmēr atcerēsies, kur paņēmuši mantiņu un noliks to pareizajā vietā. Tāpat viņš pamanīs, ja citas mantas noliktas nepareizās vietās.
Ir kritisks
Parasti bērni pārāk nenopūlas ar savu un citu darbības izvērtēšanu. Apdāvināts bērns pamana, ko pats izdarījis labi, bet kas nav izdevies. Viņiem ļoti agri parādās kritiskā domāšana un spēja objektīvi vērtēt padarīto un procesus.
Izprot sarežģītus
Augsts intelektuālais potenciāls ļauj ātrāk izprast sarežģītus jēdzienus, sakarības un skaidrojumus. Piemēram, trīsgadnieks pēta grāmatu par dzīvniekiem un viņu mazuļiem. Apdāvināts bērns uzreiz pamanīs un norādīs, ka dzīvnieku mazuļi ir precīza savu vecāku kopija, tikai mazāka izmēra.
Būt par apdāvināta bērna mammu ne vienmēr ir tik viegli, tāpēc portālā "Cālis" jau kādu laiku darbojas atbalsta grupa vecākiem, kuri audzina īpaši apdāvinātus bērnus.
Izmantoti portāla "Edinstvennaya.ua" materiāli