klauni maskas smaids meitenes draudzenes dvīņi
Foto: AFP/Scanpix
Bērni - mūsu dzīves prieks un acuraugs. Bet cik daudz interesantu faktu mēs par viņiem patiesībā nezinām! Tāpat kā dažreiz nezinām arī par sevi - vecākiem.

Vidējais vecākošanās vecums

Vidējais eiropietis kļūst par vecāku apmēram 29 gadu vecumā. Bet vecuma amplitūda dažādās valstīs atšķiras. Krievijā vidējais vecums ir 20 gadi, Indijā - 19 gadi. Paši jaunākie zināmie vecāki bija 1910. gadā Ķīnā, kad jaunajai māmiņai bija 8 gadi, bet tētim - 9 gadi.

Vecāki - rekordisti

Foto: Reuters/Scanpix

Lielākais bērnu skaits, kas jebkas piedzimis vienai sievietei, ir 69 bērni. Faraonam Ramzesam bija 160 bērnu, protams, mammas šiem bērniem bija atšķirīgas. Kāds uzņēmums, kas ražo prezervatīvus, arī saucas "Ramzess".

Ķīnas imperatoriem bērnu skaits nebija saskaitāms, bet turku sultāni, kas turēja harēmu, par saviem bērniem atzina tikai puikas. Oficiālu sievu dzemdētās meitas arī tikai atzītas par sultāna pēctecēm.

Dvīņu epidēmija

Foto: Shutterstock

Vislielākais dvīņu skaits dzimst Nigērijā. Protams, ka te nav iesaistīta mākslīgā apaugļošana. Tas ir dabīgs process. Vismazāk dvīņu dzimst Japānā. Vienas dvīņu dzemdības uz 250 grūtniecībām.

Skandalozākais dvīņu projekts ir Hitlera ārsta izveidotā "Dvīņu pilsēta" Brazīlijā, kur katras piektās dzemdības bija dvīņu dzemdības. Mazuļi bija īsti ārieši - zilacaini blondīni. Pie vainas bija mākslīgās apaugļošanas eksperimenti.

Vidēji pasaulē parasto un dvīņu grūtniecību proporcija ir 1:80.

Kā šķiršanās ietekmē bērnu garumu

Angļu mediķi, kas pētīja 6574 vienā nedēļā dzimušu septiņgadīgu bērnu attīstību, atklāja skumju statistiku - katra 20. bērna vecāki izšķītās. Šķirto ģimeņu bērni sāka atpalikt augšanas tempā un izauga nedaudz īsāki kā viņu nešķirto ģimeņu vienaudži.

Cik lielu siltumu saražo ģimene

"Ģimenes siltums" ir ciparos un mērvienībās pārvēršams kritērijs. Ģimene, kurā ir divi bērni un divi pieaugušie, gada laikā saražo 1300 kilovatstundas siltumenerģijas.

Vecāki - meļi

Foto: PantherMedia/Scanpix

2012. gadā ASV pētījums atklāja, ka 84% vecāku un 98% Ķīnas vecāku melo saviem bērniem, lai viņi spētu labi uzvesties. Vecāki saka bērniem publiskās vietās, ja labi neuzvedīsies tad viņi aizies prom un atstās viņus. Nākamie meli ir, kad bērns grib kādu rotaļlietu vecāki saka, ja labi uzvedīsies, tad kādu dienu nopirksim tev to. ASV vecāki visvairāk melo par Santa Klausu un zobu feju. Vecāki atzīst, ka melot nav labi, bet paši to vien dara, ka piekopj šo taktiku.

Izturīgās lāču galvas

Pēc Eiropas standartiem, plīša lācīša galvai jāiztur vismaz 10 kilogramus lielu svaru, pirms tā noplīst no lāča ķermeņa. Tas aprēķināts, ņemot vērā bērnus vecumu, kas visvairāk spēlējas ar plīša lāčiem.

Legomānija

Kopš savas darbības sākuma 1947. gadā firma "Lego" saražojusi tik daudz lego klucīšus, kas ikvienam pasaules iedzīvotājam pienāktos 30 lego detaļas,

Kurš ir 'visadvancētākais'

Foto: PantherMedia/Scanpix

Vismodernākie mūsdienu bērni laikam aug Vācijā, jo 40% mazo vāciešu deviņu gadu vecumā ir nomainījuši jau vismaz divus mobilos telefonus. Runa ir par jauniem, nevis vecāku vai lielo brāļu atdotiem aparātiem.

Dārgākās rotaļletas - pieaugušajiem

Rotaļlietas jau sen vairs nav tikai spēļmantiņas bērniem.
Kolekcionāru acīs vērtība ir arī mūsdienās tapušām lellēm ja vien tās rotātas un tērptas dizaineru darinātos aksesuāros. "Mattel" , kas pasauli apgādā ar oriģinālajām Bārbijām, 2007. gadā sadarbojoties ar Austrālijas dizaineru Stefano Kanturi, pasaulē laida superBārbiju. Lelle tērpta elegantā melnā vakarkleitā, kas radīta  tieši viņai, ap kaklu ekskluzīva rozā briljantu kaklarota, bet pirkstā briljanta gredzens. Matu griezums un make-up speciāli izstrādāts tieši šim lelles modelim.  "Christie's" izsolē šī daiļava pārdota par trešdaļu miljona dolāru. Tas esot maz. Lelles radītāji cerēja vismaz uz 600 tūkstošiem.

2000. gadā rekordu sita plīša lācītis Tedijs, tērpts "Louis Vuitton" lietusmētelī un beretē. Dārgas modes tērpu nēsātājs Tedijs 2000. gadā tika pārdots labdarības izsolē par 2,1 miljonu dolāru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!