RIA12-1251406_4748 (1)
Foto: RIA Novosti/Scanpix
Kādā no pilsētas skolām ir divas astotās klases – vienā skolēni ir disciplinēti un pieklājīgi, bet otrā audzēkņi nemitīgi uzvedas provokatīvi un pārkāpj noteikumus. Kāpēc tā notiek, un vai notiekošajā meklējama arī pedagoga atbildība? Pagājušogad veiktais pētījums liecina, ka par vienu no galvenajām problēmām Latvijas skolās iedzīvotāji uzskata disciplīnas trūkumu. Līdz ar to aktuāls ir jautājums - kurā brīdī mēs pārlieku cīnāmies par tiesībām, aizmirstot par disciplīnu, un kurā tā tiek izmantota kā iegansts vardarbībai un netaisnīgai rīcībai?

Latvijā ir vairākas iestādes, kur vērsties saistībā ar pedagoga netaisnīgu rīcību. Jautājumos, kas saistīti ar emocionālas un fiziskas vardarbības izpausmēm un ko regulē, piemēram, Bērnu tiesību aizsardzības likums, atbildīga ir Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija (VBTAI). Savukārt, ja runa ir par neatbilstību kādam no izglītības normatīvajiem aktiem, pārbaudi veic Izglītības kvalitātes valsts dienesta speciālisti (IKVD).

Vardarbība no pedagoga puses

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!