Zinātnieki veikuši eksperimentu - mazus kucēnus sadalīja trīs grupās. Pirmās grupas suņus lielīja, otrās grupas - bāra un strostēja, bet trešās grupas kucēnus gan bāra par nedarbiem, gan lielīja par labu uzvedību. Kāds bija rezultāts? Trešās grupas kucēni izrādījās visvairāk atkarīgi no apkārtējo viedokļa un novērtējuma. Tieši pēc šī principa ir veidota mūsdienu skolu izglītības sistēma.
Bērnus slavē par labām atzīmēm un bar par sliktām sekmēm. Laba uzvedība tiek uzteikta, slikta uzvedība un blēņošanās - sodīta! Bet iniciatīva, oriģinālas idejas, aktivitāte, spēja aizstāvēt un strīdēties par savu viedokli, kas nereti tiek novērtētas kā skolotājam neērtas uzvedības izpausmes, kritizētas un peltas.
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit