PantherMedia/Scanpix
Foto: PantherMedia/Scanpix
29. aprīlī Latvijas vīriešu aktīva dzīvesveida un kosmētikas lietošanas ieradumus diskusijā "Latvijas vīrieši un kosmētika – bubulis vai ikdienas ieradums?" apsprieda ārste - dermatoloģe Jana Janovska, jaunās vīriešu kosmētikas "FIT" ražotāju pārstāvji no Lielbritānijas un Polijas, kā arī Latvijas fitnesa klubu pārstāvji. Diskusijas laikā eksperti bija vienisprātis, ka mūsdienās vīriešu ikdienas ritmā un dzīvesstilā arvien biežāk ienāk kvalitatīva kosmētika tieši stiprā dzimuma pārstāvjiem.

Diskusijā, ko vadīja ētera balss Valdis Melderis, tās dalībnieki pārrunāja, cik aktīvi Latvijas vīrieši sporto un lieto kosmētiku, kā arī iepazinās ar speciāli vīriešiem Lielbritānijā radīto kosmētikas līniju "FIT". 

Diskusijā piedalījās kosmētikas līnijas izstrādātājs un īpašnieks Džeimss Grīns (James Green) no Lielbritānijas, vīriešu kosmētikas līnijas "FIT" radītājs, oficiālais pārstāvis Polijā un Latvijā, fitnesa klubu ķēdes "Twój Fitness" un "SOHO Body Spirit" Polijā priekšsēdētājs Artūrs Ligeska (Arthur Ligęska), ārste - dermatoloģe Jana Janovska, kā arī vairāki Latvijas fitnesa klubu un skaistumkopšanas salonu pārstāvji.

Kā diskusijā atzīmēja Džeimss Grīns, Lielbritānijā pērn veiktais pētījums skaistumkopšanas industrijā rāda, ka ne tikai sievietes, bet arī vīrieši ikdienā intensīvi lieto kosmētikas līdzekļus – dažādus krēmus, gēlus un šampūnus. 

Interesanti, ka vīrieši Lielbritānijā visbiežāk kosmētiku mēdz nemanīti "aizņemties" no savām draudzenēm un sievām. Saskaņā ar pētījuma datiem vīriešu rīcība britu sievietei izmaksā vairāk nekā 23 eiro (19,50 mārciņas) mēnesī jeb vidēji 280 eiro (234 mārciņas) gadā. 

67,9% sieviešu atzina, ka viņu vīrieši regulāri izmanto dāmu dienas un nakts krēmus, savukārt 46,4% sieviešu uzskata, ka vīrieši ar sieviešu kosmētiku sevi lutina gana daudz. Tai pat laikā dāmas uzskata, ka galvenais iemesls, kāpēc vīrieši paši neiegādājas savu kosmētiku, bet labprātāk paslepus to aizņemas no sievietēm, ir stiprā dzimuma pārstāvju nepatika pret iepirkšanos.

"Mūsdienās kvalitatīvas kosmētikas lietošana arī vīriešiem kļūst par ikdienas nepieciešamību. Protams, kosmētika nav panaceja un, lietojot tikai kosmētiku, bet nepievēršot uzmanību savām dzīvesveidam un atbilstošām fiziskajām aktivitātēm, iegūt trenētu ķermeni un spēcīgus muskuļus būs grūti, taču tas ir lielisks palīgs mērķu sasniegšanā," norāda Artūrs Ligeska.

Ar kosmētiku ir iepazinies arī Latvijas Nacionālās operas režisors Andrejs Žagars, kurš atzīmēja, ka mūsdienās vīriešiem kosmētika ir higiēna: "Vīriešiem vairs nav tik lieli aizspriedumi pret kosmētiku, jo ir uzlabojusies dzīves kvalitāte, kas ietver arī rūpes par sevi, savu ķermeni un veselību kopumā. 

Vīrieši kosmētiku uztver kā higiēnu. Ja cilvēki dzīvo aktīvu dzīvesveidu - strādā, daudz ceļo un nodarbojas ar fiziskajām aktivitātēm, tad šāds dzīvesveids pieprasa sevi uzturēt labā formā. To esmu sapratis arī no savas personīgās pieredzes, tāpēc cenšos piekopt veselīgu dzīvesveidu."

"Kosmētika ir jālieto ne tikai sievietēm, bet arī vīriešiem, jo tā ir estētika un sevis kopšana. Protams, abu dzimumu kosmētika būtiski atšķiras ne tikai pēc vizuālā izskata, kur vīriešu kosmētika pieprasa lielāku vienkāršību, bet arī pēc kosmētikas smaržas un sastāvdaļām. Vīriešu kosmētikai tiek pievienoti komponenti, kurus pieprasa vīriešu hormonālās īpatnības. Tieši tāpat ir ar sieviešu kosmētiku, tāpēc katram dzimumam ieteicams lietot sev paredzēto kosmētiku," uzskata ārste - dermatoloģe Jana Janovska.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!