<a rel="cc:attributionURL" href="http://www.flickr.com/photos/ainavidal/">ainavidal</a> / <a rel="license" href="http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/">CC</a>
Jociņš, ka katrā ofisā ir grūtnieču krēsls, kurā iesēžoties, gandrīz droši zināms, ka darbiniece pēc gada aizies dekrēta atvaļinājumā, gan šoreiz nav zinātniski pierādījies fakts, tomēr Amerikas Sociologu biedrība nākusi klajā ar paziņojumu, ka caur sociālajiem tīkliem grūtniecība tomēr ir lipīga, raksta "BabyZone.com". Redzot savu klases biedru, draugu un studiju biedru ģimeņu pieaugumus, saasinās vēlme palikt stāvoklī, apgalvo sociologi.

Pētījumā iesaistīja 1700 jaunas sievietes vecumā no 15 līdz 30 gadiem, kurām bija izveidots profils "Facebook". Apskatot savu draugu – jauno vecāku profilos ievietotās bildes, kurās redzami jaundzimušie un vēlāk jau apvēlušies mazuļi, sievietes apņēmīgāk pieņēma lēmumus arī pašu ģimenēs ieviest pirmo vai vēl vienu bērnu. "Inkubācijas periods" no svešu bilžu aplūkošanas brīža līdz reālam grūtniecības faktam bija apmēram divi gadi.

Groningenas universitātes (Nīderlande) profesore, socioloģe un pētījuma līdzautore Nikola Brabana skaidro, lai lēmums par bērna laišanu pasaulē reti kad tiek pieņemts ļoti spontāni. Tam ir nepieciešams laiks. Draugu ģimeņu pieaugums ir viens no spēcīgākajiem impulsiem, kas cilvēkiem liek apdomāt iespēju arī savā ģimenē ieplānot mazuli. Tāpēc draugu ģimenēs, īpaši, ja labākās draudzenes ir sievietes, diezgan bieži bērni dzimst vienā laika periodā. "Facebook" un "Instagram" sociālie tīkli šo "slimību"  izplata vēl plašāk.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!