Vingrinot tā saukto sīko motoriku, pēc logopēdes teiktā, sekmīgi veidosies fonemātisko (skaņu atpazīšana, saklausīšana, noteikšana vārdos) iemaņu ceļi galvas smadzenēs. Tāpat sīkās motorikas attīstīšana ir ļoti būtiska bērna rakstīšanas iemaņu pirmsākumos. Ja mazā rociņa tiks vingrināta, tad arī būs daudz vieglāk apgūt rakstītprasmi un sagatavoties skolai.
Pirkstiņus var vingrināt dažādi, ņemot palīgā dabas materiālus: čiekurus, pupiņas, zirņus, smiltis, skujas utt.
Bērns tos var pārlikt no viena trauka citā, smiltīs var zīmēt ar pirkstiņiem dažādas līnijas un formas, burtus.
Vēl var izmantot pogas - vēršanai, pogāšanai, plastilīnu, lai veidotu desiņas, bumbiņas, burtus u.c.
Tāpat noderēs kurpju auklas, dažādas apģērbu aizdares (rāvējslēdzēji, spiedpogas).
Jau lielākiem bērniem burtu apguvē un reizē arī rokas treniņam var izmantot dažādas faktūras materiālus: samta audumu, smilšpapīru u.c. un mācīt burtus, velkot ar pirkstiņiem pa šīm dažādajām faktūrām.
Ļoti labi ir izmantot sīkās motorikas attīstīšanai pirkstiņkrāsas, dot bērnam liela formāta lapu un, lai bērniņš izpaužas radoši, zīmējot, ķēpājoties ar pirkstiņiem pa papīru.
Tāpat pirkstu veiklības attīstīšanai var pielietot dažādus vingrinājumus ar pirkstiņiem, veidot ēnu teātri, rādot dažādus dzīvnieku, ko izveido ar rociņām un parāda uz sienas.
Ar rokām var atdarināt dažādas darbības: kā līst lietus, ar pirkstiņiem piesit pie galda un līdzi runāt: "Pik pak". Var iztēloties, kā glauda kaķi - izstiepj plaukstiņu un imitē glaudīšanas kustības.
Pārmaiņus dūrītes atvēršana un aizvēršana, visu pirkstiņu sasveicināšanās ar īkšķi un sākumā ar vienu roku izpilda, pēc tam ar abām rokām reizē. Tiesa, ne vienmēr šis vingrinājums izdosies uzreiz, atzīt logopēde.
Vēl var likt parādīt divus kopā saliktus pirkstiņus un sakot: "Tās ir zaķa ausis", saāķē divus pirkstiņus kopā un jautā: "Kurš pirkstiņš stiprāks?"
Pirkstiņus jau bērnam var sākt vingrināt kopš dzimšanas, viegli pamasēt, nobučot katru pirkstiņu, vēlāk jau var "vārīt putriņu", skaitīt plaukstiņu pantiņus.