Foto: Shutterstock
Modernās ierīces arvien vairāk ienāk arī skolas dzīvē un tiek izmantotas mācību procesā. Tehnoloģiju iesaiste skolas ikdienas darbā noteikti dažādo zināšanu apgūšanas veidus un, ko tur liegties, atvieglo darbu arī skolotājiem. Pieņemu, ka ir vecāki, kuru prātus dara nemierīgus jautājums, vai šī arvien pieaugošā moderno tehnoloģiju ienākšana mācību procesā neveicina bērnos un jauniešos apziņu, ka bez tām vairs nevar iztikt, tādējādi sekmējot to lietošanas intensitāti, kas savukārt var būt par galveno iemeslu atkarībai.

Dace CaicaGribu nomierināt vecākus, jo moderno tehnoloģiju izmantošana mācību procesā nevar sekmēt atkarību tiem bērniem un jauniešiem, kuri jau iepriekš ir spējuši sekot līdzi un kontrolēt laiku, kuru viņi pavada, darbojoties ar jaunajām tehnoloģijām. Ir jāatceras, ka datoratkarības pamatā visbiežāk ir psiholoģiskas problēmas. Jaunās tehnoloģijas, tāpat kā cigaretes, alkohols un citas atkarību izraisošās vielas vai procesi, sākotnēji ir tikai līdzeklis, lai aizpildītu "tukšumu dvēselē", slēptu savu kautrību un/vai nedrošību.

Zinātniskie pētījumi liecina, ka atkarību no interneta un modernajām tehnoloģijām visvairāk sekmē tieši vientulība, jo virtuālā vide spēj radīt ilūziju, ka neesi viens, kas tik ļoti ir nepieciešama cilvēkiem, kuri jūtas vieni. Virtuālajā pasaulē cilvēkam ne par ko nav jāatskaitās un ir iespējams sevi reprezentēt jebkādā tēlā – arī tādā, kas ir ļoti attāls reālajam. Iemesli, kādēļ bērni un pusaudži tiecas pavadīt laiku mākslīgi radītajā sociālajā vidē, ir ļoti atšķirīgi un individuāli. Mēs dzīvojam moderno tehnoloģiju laikmetā, tās atvieglo ikdienu, un būtu neprātīgi no tām atsacīties, taču jāatceras, ka pārlieka aizraušanās ar minēto var nemanāmi izraisīt atkarību, ko pašam ir grūti identificēt.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!