Gribu nomierināt vecākus, jo moderno tehnoloģiju izmantošana mācību procesā nevar sekmēt atkarību tiem bērniem un jauniešiem, kuri jau iepriekš ir spējuši sekot līdzi un kontrolēt laiku, kuru viņi pavada, darbojoties ar jaunajām tehnoloģijām. Ir jāatceras, ka datoratkarības pamatā visbiežāk ir psiholoģiskas problēmas. Jaunās tehnoloģijas, tāpat kā cigaretes, alkohols un citas atkarību izraisošās vielas vai procesi, sākotnēji ir tikai līdzeklis, lai aizpildītu "tukšumu dvēselē", slēptu savu kautrību un/vai nedrošību.
Zinātniskie pētījumi liecina, ka atkarību no interneta un modernajām tehnoloģijām visvairāk sekmē tieši vientulība, jo virtuālā vide spēj radīt ilūziju, ka neesi viens, kas tik ļoti ir nepieciešama cilvēkiem, kuri jūtas vieni. Virtuālajā pasaulē cilvēkam ne par ko nav jāatskaitās un ir iespējams sevi reprezentēt jebkādā tēlā – arī tādā, kas ir ļoti attāls reālajam. Iemesli, kādēļ bērni un pusaudži tiecas pavadīt laiku mākslīgi radītajā sociālajā vidē, ir ļoti atšķirīgi un individuāli. Mēs dzīvojam moderno tehnoloģiju laikmetā, tās atvieglo ikdienu, un būtu neprātīgi no tām atsacīties, taču jāatceras, ka pārlieka aizraušanās ar minēto var nemanāmi izraisīt atkarību, ko pašam ir grūti identificēt.