Bērnam svarīgi vadošo roku pamanīt jau pirmsskolas izglītības iestādē, kad viņš patstāvīgi sāk darboties ar krāsu zīmuļiem, šķērēm un otu. Tieši trīs, četru gadu vecumā bērns sāk apgūt pirmās rakstītprasmes iemaņas. Pareizi satvert zīmuli, vilkt dažādas līnijas, koordinēt savu redzi un kustības. Svarīgi, lai bērns šīs darbības veiktu ar sev ērto roku. Nedrīkst bērnu steidzināt, nedrīkst iztraucēt sajūtu pieredzes veidošanas mirkli, lai nebūtu labvēlīgu seku.
Katrā ziņā - visi apkārtējie, kas ikdienā satiekas ar bērnu, jāinformē par viņa iespējamo kreilību, jo nereti šie bērni tiek apsaukāti, pazemoti, un bērns var iegūt psiholoģisko traumu uz mūžu. Var izmainīties pat bērna fiziskais stāvoklis. Attīstība kavējas, pat apstājas vai palēlinās kā pretestība lielajai piepūlei, kas notiek, pāradresējot signālus uz labo roku. Šādiem bērniem var sākt drebēt rokas, un viņi nespēj strādāt ne ar kreiso, ne ar labo roku. Tas var būt par iemeslu ne tikai darīt negribēšanai, bet arī izpausties neirozēs, histērijā un ēstgribas traucējumos.