<a rel="cc:attributionURL" href="http://www.flickr.com/photos/wwworks/">woodleywonderworks</a> / <a rel="license" href="http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/deed.en">cc</a>
Rotalļietu ražošanas industrijā strādā labākie psihologi, tā uzskata Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pedagoģijas nodaļas profesore, psiholoģe Lūcija Rutka, stāstot par rotaļlietu izvēli bērniem un skaidrojot, kāpēc puikām ieroči kā mantas ir vajadzīgi un kāpēc bērniem patīk rotaļlietas briesmoņu izskatā.

Lai gan trakais Ziemassvētku dāvanu pirkšanas bums ir garām, zināms, ka rotaļlietas bērniem vecāki iegādājas ne tikai svētkos. Jānorāda, ka bērni mantas izvēlas paši, un vecākiem patiesi vajadzētu respektēt šo bērnu izvēli, jo tā cieši sasaucas ar viņa emocionālo stāvokli.

Piemēram, nereti pieaugušie neizprot, kā bērniem var patikt mantas ar lielajām galvām, kur ķermeniskās proporcijas kādam zvēram vai lellei neatbilst nekādiem standartiem - milzīga galva ar milzīgām acīm, bet pats ķermenis tikai maza daļiņa no visas rotaļlietas. Skaidrojums šim fenomenam, kādēļ bērni šīs mantas vēlas, ir vecāku uzmanības trūkums. Rutka atgādina, ka pirmais, ko mazais sāk zīmēt, tikko iemācījies noturēt zīmuli, ir cilvēku sejas, un bērns to vairāk iztēlojas kā mammas seju. Ja mamma ir pārāk aizņemta, bērns rotaļlietā ar lielo galvu neapzināti mēģina notvert to skatienu, ko sniegtu mamma. Zemapziņā bērns mantu asociē ar pieaugušo, kas nevar vai nevēlas mazajam veltīt pietiekamu uzmanības devu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!