Planšetdatoru, viedtālruņu un elektronisko grāmatu lietošana kaitē un traucē veiksmīgai komunikācijai ar vienaudžiem, tā jaunākajā pētījumā secinājuši ASV psihologi. Neraugoties uz planšetdatora labajām īpašībām, kas ļauj bērnam mācīties lasīt un iepazīt pasauli, tā negatīvās īpašības ir krietni vairāk, norādīts ASV interneta žurnālā pediatrics.aappublications.org.
Lai nomierinātu raudošu bērnu, vecāki bieži mēģina novērst viņa uzmanību ar viedtālruni vai planšeti. Taču psihologi ir pārliecināti, ka "gadžetus" nedrīkst izmantot kā bērnu nomierinošus līdzekļus.
"Ja bērni nomierināsies ar elektronisku ierīču palīdzību, tad kā lai viņus iemāca kontrolēt savas emocijas? Turklāt aktīva šādu ierīču izmantošana jau agrā bērnībā traucē empātijas jeb līdzjušanas spēju attīstībai, komunikācijas prasmēm un spējai kopīgi risināt problēmas. Visas šīs prasmes bērni mācās ar spēlēšanos un komunicēšanos ar vienaudžiem. Tāpat skārienjutīgie ekrāni neļauj attīstīt sīko motoriku, bez kuras jau vēlāk ir krietni grūtāk apgūt matemātiku un dabas zinības", pavēstījis Bostonas universitātes psihologs Džennijs Radeski. Elektroniskās ierīces ir kaitīgas bērniem, jo traucē viņu normālai attīstībai.
Tieši tāds pats viedoklis ir arī pediatram Lindsijam Marcoli, kurš uzskata – skārienjutīgo ekrānu izmantošana neļauj bērniem normāli attīstīties pirkstu un roku veiklībai, kas nepieciešama rakstītprasmes apgūšanai.