715774_90183140
Foto: stock.xchng

Internetu studeni biežāk lieto izklaidei nevis mācībām, liecina ISIC Latvia veiktais pētījums par jauniešu iepirkšanās tendencēm un tehnoloģiju lietojumu 2014.gadā.

Jautājot par tehnoloģiju izmantošanu ikdienā, lielākā daļa aptaujāto atbildēja, ka dažādas aplikācijas savā telefonā izmanto katru dienu (71,2%), reizi mēnesī vai retāk izmanto 8,8% un 17,4% neizmanto aplikācijas vispār vai arī nav pieejams viedtālrunis.

Viedtālrunī visbiežāk izmanto sociālo tīklu aplikācijas (40,2%), epasta aplikācijas (30,7%), kā arī spēļu (15%) un dažādas aplikācijas, kas palīdz sportošanai (4,3%). Sociālie tīkli popularitāti ir iemantojuši arī interneta lietošanas paradumos, jo 32,2% tos izmanto visbiežāk, otrajā vietā atstājot interneta lietošanu mācību nolūkos (27,6%), savukārt trešajā vietā ierindojas ziņu portālu lasīšana (25,6%).

Jautājumā par sociālo tīklu izmantošanu, vispopulārākais ir Facebook - 37% no respondentiem lieto to visbiežāk. Draugiem.lv izmanto 24,4%, daļa jauniešu izmanto Twitter (16,7%) un Instagram (16,9%).

Visbiežāk studenti savu statusu atlaižu saņemšanai izmanto kultūras pasākumu apmeklēšanai

21% aptaujāto atzina, ka labprāt izmanto savu statusu atlaižu gūšanai ik dienas, taču lielākā daļa (23,1%) atlaides izmanto dažas reizes nedēļā un tikai 2,2% atzina, ka iepirkšanās vai pakalpojumu gūšanas laikā nedomā par ietaupījumu ar atlaidēm.

Par vēlamajām atlaidēm tika norādīti dažādi ēdināšanas, apģērbu un uzņēmumi, kuru pakalpojumus izmanto ikdienā. Kā viena no tendencēm šogad iezīmējas vēlme gūt atlaidi starppilsētu autobusu un pasažieru vilciena biļetēm, kas acīmredzami norāda par jauniešu pārvietošanās izmaksām un nepieciešamību tās samazināt.

Par svarīgākajām kategorijām, kurām izmanto atlaides, jaunieši nosaukuši biļešu iegādi kino/izrādēm/koncertiem/izstādēm (34%), kas liecina par 3,5% pieaugumu, salīdzinot ar pagājušo gadu. Līdzīgi kā 2013.gadā, atlaides izmantot ēdināšanai ir joprojām ļoti aktuāli (23%), kā arī izklaidei (15%), kancelejas precēm (14%), apavu, apģērbu un aksesuāru iegādei (14%).

Ikgadējo aptauju veica ISIC Latvija. ISIC ir vienīgā starptautiskā UNESCO atzītā studentu, skolēnu, pasniedzēju identifikācijas un atlaižu karte, ko lieto vairāk nekā pieci miljoni jauniešu visā pasaulē.

Ikgadējā aptaujā noskaidrotas skolēnu, studentu un pedagogu iepirkšanās tendences, tehnoloģiju lietojums un citi ikdienas paradumi. Aptaujā piedalījās vairāk nekā 1 100 respondentu no visas Latvijas. Vidējais vecums ir 24,1 gadi un lielākajai daļai ir iegūta vidējā izglītība un tiek turpinātas studijas Latvijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!